مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اعلام کرد؛

افزایش 6 برابری جمعیت برخوردار از آب شرب شهری در خراسان

اقتصاد 100- به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از رشد صنعت آب و فاضلاب این استان در چهل و چهار سال گذشته خبر داد و اعلام کرد:جمعیت برخوردار از آب شرب در خراسان رضوی طی این مدت حدود ۶ برابر شده است.

افزایش 6 برابری جمعیت برخوردار از آب شرب شهری در خراسان

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، "سید ابراهیم علوی" اظهار داشت: تعداد شهرهای تحت پوشش از 19 شهر با جمعیت 380 هزارنفر در سال 57 به 93 شهر با جمعیت حدود دو میلیون و 243 هزار نفر رسیده و طول شبکه انتقال آب شهری از 200 کیلومتر به هزار و 696 کیلومتر، شبکه توزیع از 80 کیلومتر به شش هزار و751 کیلومتر و ظرفیت تولید آب شهری از 50 میلیون متر مکعب به 252 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
به گفته وی در حوزه فاضلاب استان تا سال 57 هیچ فعالیتی انجام نشده بود ولی در حال حاضر هفت شهر استان با 601 هزار نفر تحت پوشش شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار گرفته است که معادل 30 درصد جمعیت شهری استان را شامل می‌شوند.
وی به افزوده شدن 17 شهر به تعداد شهرهای تحت پوشش آبفا در 1.5 سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت نسبت به اجرای 336 کیلومتر شبکه توزیع و 225 کیلومتر خط انتقال و حفر 21 حلقه چاه اقدام شده است.
به گفته وی در بخش فاضلاب نیز با توجه به ورود سرمایه‌گذار غیر دولتی و اقدامات انجام شده 51 هزار نفر به تعداد افراد تحت پوشش شبکه فاضلاب افزوده شد و به 651 هزار نفر رسید.
علوی خاطرنشان کرد: با پیگیری و تلاش شبانه‌روزی خادمان آبفا در استان 23 روستای بالای 20 خانوار به تعداد روستاهای تحت پوشش افزوده و شاخص بهره‌مندی از خدمات آب روستایی به 77 درصد رسید. 
وی وضعیت فاضلاب روستایی استان را یادآور شد و گفت: با اجرای سه پروژه ساخت تصفیه‌خانه، شش کیلومتر خط انتقال و 43 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب به ظرفیت 640متر مکعب، بیش از چهار هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و کل جمعیت تحت پوشش شهری و ورستایی در این بخش به 605 هزار نفر رسید.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما