دلایل کاغذبازی در بانکها و گرفتن اوراق هویتی

سخنگوی شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد:در صورتی که مشکلات سامانه ثبت احوال کشور رفع شود دیگر از مردم در بانک‌ها مدارک هویتی گرفته نمی‌شود.

دلایل کاغذبازی در بانکها و گرفتن اوراق هویتی

به گزارش اقتصاد100 به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هر چند با مصوبه دولت گرفتن هر گونه مدرک هویتی از افراد در بانک‌ها و ادارات دولتی ممنوع شده، اما همچنان بانک‌ها برای ارائه خدمات بانکی از مردم مدارک هویتی طلب می‌کنند.

جنتی  در ارتباط با شامگاهی شبکه یزد گفت:این قانون از سال ۹۷ مصوب شده و از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بانک‌ها ابلاغ شده که مدارک هویتی از مردم و مراجعان نگیرند بدین ترتیب که شخص برای احزار هویت اصل شناسنامه وکارت ملی همراه داشته باشد و متصدی در سامانه ثبت احوال استعلام کند و کد رهگیری از سامانه بگیرد و کد در مدارک یادداشت شود واصل مدارک به شخص بازگردانده شود.

وی ادامه داد: علت اصلی که این روند در بانک‌ها انجام نمی‌شود ، قطعی مکرر سامانه ثبت احوال است و باتوجه به حجم کاری بانک‌ها مردم معطل می‌شوند که به همین دلیل کارکنان باید کپی مدارک بگیرند ودر زمان مناسب استعلامات را انجام بدهند ودر مدارک ثبت کنندو  بعدا می‌توانند کپی مدارک را به مردم بازگردانند.

وی گفت:زیرساخت‌ها باید در ثبت احوال کشور فراهم شود تا مشکل شهروندان در خصوص ارائه نکردن مدارک حل شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما