شرط اساسی سر کار رفتن ۵۰۰ هزار نفر تا پایان سال

رئیس کمیته امداد در جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی استان کرمان با اشاره به ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری، گفت: در صورت تسریع بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال، وعده ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ محقق می‌شود.

شرط اساسی سر کار رفتن ۵۰۰ هزار نفر تا پایان سال

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی استان کرمان با حضور رئیس کمیته امداد برگزار شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم، اشتغال‌آفرینی را مهمترین موضوع در توانمندسازی مددجویان دانست و افزود: کمیته امداد امسال مکلف به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی بود که از این تعداد تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار شغل راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال مددجویان در نظر گرفت، ادامه داد: در صورت همکاری بیشتر بانک‌ها و تشریع در پرداخت وام اشتغال مددجویان، وعده ۵۰۰ هزار فرصت شعلی تا پایان سال محقق خواهد شد.

بختیاری با اشاره به خودکفایی ۲ هزار مددجوی کرمانی، اظهار کرد: این افراد پس از مهارت‌آموزی و دریات وام اشتغال، وارد میدان کار و تلاش و فعالیت شدند و با گذشت چند سال از راه‌اندازی طرح اشتغالی، امرروز خودکفا شده و روی پای خود ایستاده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی را یک فرصت مغتنم برای پیشبرد اهداف اشتغال محرومان در کشور دانست و اضافه کرد: خواسته کمیته امداد از نمایندگان، توجه بیشتر به موضوع اشتغال روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: شکوفایی اقتصادی در روستا موجب تغییر چهره روستا شده و ضمن جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ، موجب مهاجرت معکوس به روستاها نیز خواهد شد.

بختیاری بر ضرورت تسهیل در شرایط پرداخت وام قرض‌الحسنه اشتغال تاکید کرد و گفت: صندوق ضمانت وام اشتغال مددجویان در کمیته امداد تشکیل شده که با تصویب هیات امنای این نهاد و طرح و تصویب در دولت، این صندوق تا پایان سال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با آغاز به کار این صندوق، مشکل ضمانت وام اشتغال مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سالی متفاوت در حوزه اشتغال مددجویان خواهد بود، خاطرنشان کرد: سال آینده با یک برنامه منظم و هدفمند با تاکید بر مهارت‌آموزی و زمینه‌سازی شرایط اشتغال برای مددجویان، شاهد برگزاری جشن‌های متعدد خودکفایی در سراسر کشور خواهیم بود.

اهدای ۴۲ هزار سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سراسر کشور

همچنین مراسم توزیع ۴۲ هزار سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند در آستانه فرا رسیدن دهه مبارک فجر به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم که به صورت نمادین در استان کرمان برگزار شد، با تقدیر از نقش خیران و مردم نیکوکار، گفت: بخش قابل توجهی از هزینه تهیه ۴۲ هزار سری جهیزیه‌، توسط خیران تامین شده و در کنار آن از کمک‌های بنیاد مستضعفان نیز استفاده شده است.

وی با بیان اینکه جهیزیه‌های اهدا شده شامل پنج قلم کالای اساسی و ضروری زندگی است، افزود: این اقلام شامل یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و جاروبرقی است که ارزش هر سری بیش از ۲۰ میلیون تومان است.

بختیاری با تاکید بر اینکه در مرحله پیشین در مهرماه نیز ۱۷ هزار سری جهیزیه به مددجویان اهداد شد، تاکید کرد: این لوازم خانگی همگی تولید داخل است و این اقدام در راستای حمایت و تقویت از تولید داخلی انجام شده است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۲ هزار سری جهیزیه، حدود ۲ هزار سری سهم مددجویان استان کرمان است که با رعایت تکریم به زوج‌های جوان این استان تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه اهدای جهیزیه تنها یکی از خدمات کمیته امداد به جامعه هدف است، اظهار کرد: تامین مسکن مددجویان به عنوان یک رکن اصلی توانمندسازی در دستور کار قرار دارد و در همین راستا ۴۰ هزار واحد مسکن با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) احداث خواهد شد.

بختیاری با اشاره به برنامه این نهاد برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی، اضافه کرد: با اجرای این طرح، تا پایان سال ۱۴۰۲ هیچ مددجوی روستایی فاقد مسکن نخواهیم داشت.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از خیران، کارآفرینان و مجریان طرح‌های برتر اشتغال و نخبگان تحت حمایت  کمیته امداد در استان کرمان تقدیر به عمل آمد.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
  • ناشناس ارسالی در

    2 ساعت کار در هفته اسمش میشود شغل خدا منتغمه ماست مسولان

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما