جدول کامل قیمتهای جدید تارا / افزایش تاریخی در خرداد 1404
اقتصاد 100- قیمت خودروهای تارا در بازار امروز افزایش قابل توجهی داشت؛ تارا اتوماتیک و دندهای با رشد ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی به ترتیب به حدود ۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان و ۹۷۰ میلیون تومان رسیدند.

براساس آخرین اعلام قیمت محصولات ایران خودرو در سال ۱۴۰۴، قیمت خودرو تارا به طور چشمگیری افزایش یافته است. از جمله، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ هم اکنون با قیمتی حدود ۱ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان به بازار عرضه میگردد، این خودرو تنها یک روز پیش با قیمت ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان در بازار موجود بود که نشاندهنده افزایش ۳۰ میلیون تومانی است.
همچنین، قیمت تارا اتوماتیک V۴ LX مدل ۱۴۰۴ نیز نسبت به روز گذشته با افزایش ۳۰ میلیون تومانی همراه بوده و اکنون با مبلغی معادل ۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش میشود. علاوه بر این، قیمت تارا دندهای V۱ پلاس ۶ سرعته مدل ۱۴۰۴ با افزایش ۲۰ میلیون تومانی به حدود ۹۷۰ میلیون تومان رسیده است. در ادامه، جدول قیمتها برای اطلاع دقیق از شرایط بازار در خرداد ۱۴۰۴ آورده شده است.
جدول قیمت بازار آزاد تارا - خرداد ۱۴۰۴ |
|||
برند | مدل | کارکرد (کیلومتر) | قیمت (تومان) |
تارا اتوماتیک V۲ | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۰۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا اتوماتیک V۴ LX | ۱۴۰۴ | صفر | ۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا اتوماتیک V۴ LX | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا دندهای V۱ | ۱۴۰۳ | صفر | ۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا دندهای V۱ پلاس ۶ سرعته | ۱۴۰۴ | صفر | ۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا دندهای V۱ پلاس ۶ سرعته | ۱۴۰۳ | صفر | ۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
ویژگیهای طراحی داخلی تارا دندهای V۱ پلاس ۶ سرعته
براساس بررسیها، طراحی داخلی تیپ V۱P خودرو تارا طی تغییرات اخیر شرکت ایران خودرو، تغییرات عمدهای نداشته است. در واقع، کابین این مدل تقریبا مشابه مدلهای قبلی باقی مانده است، اما طرح رودریها کمی تغییر یافته و با استفاده از روکشهای مخملی سطح کیفی بهتر و ظاهری جذابتر پیدا کرده است.در قسمت جلوی دسته دنده نیز تغییرات قابل توجهی مشاهده میشود. این بخش شامل حذف کلیدهای شیشه بالابر و افزودن دو موبایل باکس است که برای کاربران امروز یک ویژگی کاربردی محسوب میشود. همچنین، وجود جالیوانی در این قسمت موجب سهولت دسترسی به بطری آب یا سایر موارد مشابه شده است.
اما یکی از نقاط ضعف آشکار طراحی داخلی تارا V۱ پلاس، فرم قدیمی و نامناسب داشبورد آن است که با استانداردهای جدید خودروهای اقتصادی هماهنگی ندارد. این نوع طراحی در دهههای پیشین قابل قبول بوده است ولی امروزه نمیتواند با محصولات رقابتی همگام باشد. در مقابل، خودروهای کارکرده چینی گزینههای جذابتری در اختیار مشتریان قرار میدهد که هم از نظر طراحی داخلی و هم کیفیت متریال به مراتب مطلوبتر هستند.
در بخش فضای داخلی، هرچند کابین تارا فضای جادار و راحتی را مخصوصا برای کاربران بلندقد ارائه میدهد، اما انتخاب متریال سطح پایین مانند پلاستیکهای خشک، حس کم کیفیت بودن را به سرنشینان القا میکند. همچنین، طراحی ارگونومیک صندلیها تا حدودی قابل قبول بوده ولی نمیتوان آن را با خودروهای سطح بالاتر مقایسه کرد.
به طور کلی، خودرو تارا دندهای V۱ پلاس از ویژگیهای مثبت مانند فضای داخلی جادار، ارگونومی نسبی صندلیها و وجود کنسولهای آرنج برخوردار است، اما هنوز نقاط ضعف قابل توجهی در طراحی و کیفیت مواد داخلی خود دارد که میتواند تجربه کاربر را تا حدودی تحت تاثیر قرار دهد.