مجلس از تخلفات منطقه آزاد قشم رونمایی کرد:

از اختلاس تا قاچاق گاز و ساخت کاخ ویلا برای مهمانان دولتی در منطقه آزاد قشم

اقتصاد 100- نمایندگان مجلس از اسناد جدیدی در خصوص نخلفات گسترده در منطقه آزاد قشم رونمایی کردند که از بین آنها می توان به اختلاس، بدهی بزرگ مالیاتی، قاچاق گاز و ساخت کاخ ویلا برای مهمانان دولتی اشاره کرد.

از اختلاس تا قاچاق گاز و ساخت کاخ ویلا برای مهمانان دولتی در منطقه آزاد قشم

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 20 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم در راستای اجرای ماده 234 مکرر آیین نامه داخلی مجلس، با 158 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن با ارسال این گزارش به قوه قضائیه برای بررسی تخلفات موافقت کردند.

در این گزارش به موارد مختلفی ارائه شده است که به برخی از آنها در ادامه می پردازیم:

اقدامات متقلبانه، سوءاستفاده و جعل اسناد منجر به اختالس به مبلغ 101 میلیارد ریال توسط خزانه دار سازمان که مطابق اظهارات ایشان طی صورتجلسه ای  مبلغ 5.6 میلیارد ریال آن به صورت نقدی و یا کارتهای هدیه به دفتر مدیرعامل وقت تحویل داده شده است.

پرداخت مبلغ 27 میلیارد ریال در وجه حسابِ شخصیِ احدی از کارکنان سازمان بدون رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی، که بخشی از این مبلغ توسط شخص مذکور به حساب مدیرعامل و تعدادی از مدیران و کارکنان سازمان به صورت نقدی واریز و بخشی دیگر نیز بصورت نقد و کارت هدیه دریافت و در اختیار دفتر مدیرعامل سازمان قرار گرفته است که نحوه هزینه کرد آن نیز نامشخص است.

بدهی مالیاتی جمعاً به مبلغ 266 ملیارد تومان که مبین عدم رعایت قانون مالیاتهای مستقیم و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر ارتقاء نظام مالی کشور و قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد است.

خرید و اهداء تعداد 394 قطعه انواع سکه بهار آزادی به اشخاص حقیقی و حقوقی بدون رعایت ضوابط مربوط.

خرید و توزیع هدایای غیرمتعارف و خارج از شئون اداری به مبلغ 21 میلیارد ریال از جمله (کارت هدیه، لوازم خانگی، کیف و کفش، پتو، لباس و پوشاک، لوازم بهداشتی و آرایشی، لب تاپ، آی پد، گوشی تلفن همراه، سرویس آشپزخانه و ...) به میهمانان مدیرعامل و کارکنان دبیرخانه مناطق آزاد و دیگر کارکنان کشوری.

پرداخت هزینه تعمیرات خودروهای متعلق به سازمان منطقه آزاد قشم و واحدهای تابعه از طریق گروه تعمیراتی تاپ سرویس متعلق به فرزند مدیرعامل سازمان به ارزش 7 میلیارد ریال. 

قاچاق گاز مایع توسط مسئولان شرکت مشعل گاز (از شرکت های تابعه) با علم و آگاهی از ممنوعیت فروش گاز مایع یارانهای خارج از شبکه توزیع دولتی و فروش عمده به مقدار 2 هزار تن جمعاً به ارزش 24 میلیارد ریال و انجام اقدامات متقلبانه برای رفع اثر معاملات صورت گرفته.

ایجاد هزینه های غیر ضرور و تجملگرایی در شرایط خاص و نامناسب اقتصادی کشور با احداث تعداد 5 واحد کاخ ویلای لوکس در ساحل جنوبی قشم برای مهمانان دولتی با قرارداد اولیه 20 میلیارد ریال و هزینه ده برابری انجام شده تاکنون بدون اتمام پروژه و بدون رعایت مطالعات فنی، اقتصادی و زیست محیطی اجباری برای طرح های بالای 20 میلیارد ریال. قابل ذکر است که با همین اوصاف، استفاده از مصالح نامرغوب، تجهیزات ناکافی و غیراستاندارد در این پروژه قابل مشاهده است. 

به نظر می رسد پرونده منطقه آزاد قشم پیچیده تر از نشانه های اولیه باشد و ممکن است اعداد و ارقام بزرگ تری از آن استخراج شود.

انتهای پیام

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما