ادعای افزایش دو میلیون تومانی حقوق بازنشستگان از کجا آمد؟

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد میانگین پرداخت حقوق در سال گذشته را ۷ میلیون و ۷۰ هزار تومان بوده و این رقم اکنون به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان رسیده است. یعنی بیش از دو میلیون تومان افزایش در میزان دریافتی بازنشستگان اتفاق افتاده است!

ادعای افزایش دو میلیون تومانی حقوق بازنشستگان از کجا آمد؟

به گزارش اقتصاد 100 از روزنو؛ معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به حضور یک میلیون و ۶۳۰ هزار بازنشسته و ۸۷۸ هزار شاغل کسورپرداز در صندوق بازنشستگی کشوری گفت: درحال حاضر ۶۵ هزار نفر کمترین دریافتی را دارند و اصطلاحا حداقلی بگیر هستند که سه درصد افراد تحت پوشش را تشکیل می دهند.

اکبر شیرمحمدی ادامه داد: با افزایش‌های اخیر در زمینه حقوق دریافتی این افراد به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بین ۵ تا ۱۱ میلیون تومان و ۴۶ هزار نفر بین ۱۱ تا ۲۵ میلیون تومان دریافتی دارند، گفت: ۵ هزار و ۴۱۹ نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران بین ۲۵ تا ۴۱ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

وی میانگین پرداخت حقوق در سال گذشته را ۷ میلیون و ۷۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این رقم اکنون به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان رسیده است.

شیرمحمدی با بیان اینکه میانگین سن بازنشستگی در استانداردهای جهانی ۱۳ سال کمتر از سن امید زندگی است، افزود: در حال حاضر میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری به حدود ۵۲ سال (۵۱.۵۵سال) رسیده و با توجه به افزایش سن امید به زندگی، میانگین پرداخت حقوق و مستمری به ۲۹ سال رسیده است که با استانداردهای موجود فاصله زیادی دارد که امیدواریم که نمایندگان مجلس این موضوع را در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع : روزنو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما