پیاز هم قیمت موز شد ! / حالا پیاز بخوریم یا خجالت ؟!

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: عرضه پیاز در میدان کیلویی ۲۸ هزار تومان به معنی فروش ۳۷ تا ۳۸ هزار تومانی پیاز در سطح واحدهای صنفی است و اینگونه قیمت پیاز نزدیک میوه موز می‌شود؛ یک ماه پیش موز کارتون کوچک هندی، کیلویی ۳۰ هزار تومان بود و امروز نرخ پیاز قرمز ۳۰ هزار تومان شده است.

پیاز هم قیمت موز شد ! / حالا پیاز بخوریم یا خجالت ؟!

اسماعیل مرادیان ، از کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مصرف میوه در یلدا خبر داد و افزود: امسال میوه‌های یلدای به وفور در بازار عرضه شد اما بنا به دلایل مختلف از جمله تورم موجود در کشور استقبال برای خرید مانند سال‌های گذشته نبود.

وی با اشاره به افزایش نرخ انواع پیاز در میدان میوه و تره‌بار، تصریح کرد: پیاز قرمز کیلویی ۲۵ هزار تومان، پیاز دست چین قرمز کیلویی ۲۸ هزار تومان، پیاز زرد کیلویی ۲۳ هزار تومان و پیاز سفید ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان شده است.

این فعال صنفی بین افزایش قیمت و کاهش کیفیت نسبت برقرار کرد و افزود: تجربه نشان داده هرگاه شاهد افزایش نرخ یک محصول در بازار میوه و تره‌بار باشیم به همان نسبت کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند. عرضه پیاز در میدان کیلویی ۲۸ هزار تومان به معنی فروش ۳۷ تا ۳۸ هزار تومانی پیاز در سطح واحدهای صنفی است و اینگونه قیمت پیاز نزدیک میوه موز می‌شود؛ یک ماه پیش موز کارتون کوچک هندی، کیلویی ۳۰ هزار تومان بود و امروز نرخ پیاز قرمز ۳۰ هزار تومان شده است.

مرادیان با اشاره به برخی ادعاهای مطرح شده در زمینه افزایش قیمت پیاز ، گفت: برخی فعالان این صنف بر این باورند که صادرات باعث افزایش قیمت پیاز شده است اما شواهد بازار نشان می‌دهد عرضه قطره‌چگانی در این میان تاثیرگذارتر بوده است. قطع به یقین نمی‌توان ادعا کرد بار کم است چون پیاز در انبار دلال‌هاست و آنها به‌صورت محدود برای افزایش شدن قیمت آن این محصول را در بازار عرضه می‌کنند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
  • فردوس ارسالی در

    دولتی که عرضه کنترل قیمن پیاز را نداشته باشد ارزش هیچی را ندارد

.

اخبار سلامت

سینما در سینما