پول ملی چشم بادامی ها گران شد

پول ملی چشم بادامی ها گران شد، این در حالی بوده که گفته می شود هدف دولت ژاپن در نخستین گام این است قیمت ها را مدیریت کند، حرکتی که می‌تواند گزینه‌های سیاستی را برای انطباق با تحولات اقتصادی گسترش دهد.

پول ملی چشم بادامی ها گران شد

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100- دلار آمریکا روز دوشنبه سقوط کرد زیرا شرایط و جو روانی ایجاد شده در بازار باعث شد سهام و ارزهای پرریسک بالاتر روند. در این میان ین هم بهایش افزایش یافت. این امر نشان می دهد؛ ژاپن در نظر دارد طرح یک دهه ای را برای مبارزه با تورم اجرایی کند.

بر اساس گزارش ها ژاپن در حال بررسی تجدید نظر در سیاست پولی کلیدی پس از منصوب شدن رئیس جدید بانک مرکزی ژاپن در ماه آوریل است.

منابع مطلع گفته‌اند که دولت بازنگری بیانیه مشترکی را که در سال 2013 امضا کرد را بررسی خواهد کرد که بانک مرکزی را متعهد می کند تا در اسرع وقت به تورم دو  درصدی دست یابد.

ویشنو واراتان، رئیس بخش اقتصاد و استراتژی در بانک میزوهو، بیان کرده است که شاید بتوان زمینه را برای انعطاف‌پذیری به موقع سیاست های پولی را فراهم کند.

از سوی دیگر باید گفت؛ به دنبال گزارش هایی مبنی بر اینکه نخست وزیر فومیو کیشیدا در حال برنامه ریزی برای تجدید نظر در توافقنامه ده ساله با بانک ژاپن است تا بانک مرکزی به هدف تورم 2 درصدی دست یابد، ین ژاپن روز دیروز 0.6 درصد افزایش قیمت یافت و به 135.8 در هر دلار رسید. 

براین اساس هدف دولت در نخستین گام این است قیمت ها را مدیریت کند، حرکتی که می‌تواند گزینه‌های سیاستی را برای انطباق با تحولات اقتصادی گسترش دهد. مانا ناکازورا، استراتژیست ارشد اعتباری BNP Paribas ژاپن، کاندیدای بالقوه معاون رئیس بانک ژاپن در سال آینده، نیز اخیراً به رویترز گفته است که بانک مرکزی باید بیانیه سیاست خود را تغییر دهد تا فضای بیشتری برای تعدیل نرخ بهره به خود بدهد. در همین حال، ین همچنان تحت فشار است زیرا فدرال رزرو ایالات متحده چشم انداز تندروانه تری نسبت به پیش بینی بازارها در مورد سیاست خود ارائه کرده است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما