اختصاصی اقتصاد 100؛

رالی دلار در بازار سرمایه/ریسک ناتمام سیستماتیک

اگر اتفاق مثبت غیر منتظره و گشایش خاصی اتفاق رخ ندهد، می توان انتظار داشت با بالا ماندن قیمت دلار، بازار سهام نیز به روند رو به رشد خود برای هدف اولیه 1600 هزار واحد ادامه دهد .

 رالی دلار در بازار سرمایه/ریسک ناتمام سیستماتیک

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100 - مژده ابراهیمی: عرفان فکری – تحلیلگر بازارسرمایه در گفت وگو با اقتصاد 100 گفت: همچنان ریسک های سیستماتیک و نرخ بهره بدون ریسک بالا دو تا از ریسک های بازار هستند، اما افزایش نرخ دلار بر این دو ریسک قیمتی چربید و باعث شد که خریداران ترس خود را کنار گذاشته و ماشه خرید را بچکانند.

وی افزود: از طرفی نیز با عرضه خودرو در بورس کالا توجه خریداران به سمت گروه خودرو و همچنین قطعه‌سازی ها که رشد های چشمگیری در فروش و سود خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود داشتند جلب شد، همچنان نیز می توان انتظار داشت که در ادامه صعود بازار این گروه مورد توجه بازار قرار بگیرند .

این فعال بازارسرمایه بیان کرد: صحبت هایی شنیده می شود که سقف گاز را از 50.000 ریال فعلی 20-25 درصد کاهش دهند و در صورت تصویب این موضوع این گروه نیز می تواند مورد توجه قرار گیرند .

به گفته  وی؛ با افزایش ارزش معاملات در هفته اخیر به طوری که به به سطح 5 هزار میلیارد تومان رسیده که تائیدیه دیگری بر ادامه روند صعودی به سمت حوالی 1600 هزار واحد است.

فکری خاطرنشان کرد: در صنایع کاشی و سرامیک و روی نیز شرکت های مناسبی جهت بررسی وجود دارند و  اگر بتوانند فروش خوبی داشته باشند، می توانند مورد استقبال بازار قرار گیرند؛ کما این که برخی از شرکت های صنعت روی،  فروش های خوبی را در بورس کالا در همین ماه به ثبت رسانده اند .

این کارشناس بازارسرمایه در نهایت گفت: نقدینگی نیز روند رو به رشد داشته؛ به طوری که در آذرماه به 5700 هزار میلیار تومان رسیده و در کنار شرایط سیاسی و شرایط حاکم بر کشور، هیچ کدام نشانه ای از کاهش دلار را نمی رسانند، اما باز با این حال تشخیص روند دلار به دلیل ابهامات سیاسی به نظر با خطای زیادی همراه می شود، اما اگر اتفاق مثبت غیرمنتظره و گشایش خاصی اتفاق رخ ندهد، می توان انتظار داشت با بالا ماندن قیمت دلار، بازار سهام نیز به روند رو به رشد خود برای هدف اولیه 1600 هزار واحد ادامه دهد 

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما