تغییر ترکیب تیم اقتصاد دولت کلید خورده؟ / گزینه های جدید روی میز رئیسی

در حالی که شایعه تغییر در ترکیب تیم اقتصاد دولت در حال قوت گرفتن است، به نظر می رسد نام سه چهره جایگزین در ترکیب تیم اقتصادی دولت سیزدهم در حال پر رنگ شدن هستند.

تغییر ترکیب تیم اقتصاد دولت کلید خورده؟ / گزینه های جدید روی میز رئیسی

به گزارش اقتصاد 100؛ با ورود مهرداد بذرپاش به ترکیب هیات دولت اتفاقی که قرار بود کمی دیرتر کلید بخورد سرعت گرفته است، سه عضو تغیین کننده تیم اقتصادی دولت سیزدهم در خال تغییر هستند و شنیده ها حکایت از آن دارد که اسامی جانشینان آنها نیز در حال نهایی شدن است.

صالح آبادی که گفته می شود چند روزی است با محل خدمت خود در بانک مرکزی قهر کرده است، بنا به شنیده ها با محمد رضا فرزین رئیس فعلی بانک ملی جایگزین خواهد شد.

همچنین گفت می شود، سید احسان خاندوزی نیز نفر بعدی است که هیات دولت را ترک می کند، تازه ترین اظهارات غیر رسمی حکایت از آن دارد که سید شمس الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد که برای نخستین بار در دولت احمدی نژاد وارد هیات دولت شد و اولین برنامه هدفمندی را به کمک استاد دوران تحصیل خود مرحوم جمشید پژویان تدوین و اجرا کرد، امروز در حال آماده شدن است تا صندلی خود را در بهارستان ترک کرده و به ترکیب تیم اقتصادی دولت سیزدهم بپیوندد.

دیگر گزینه روی میز رئیسی برای تغییر، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است. مشکلات بودجه ای طی دوره فعالیت دولت سیزدهم در نهایت به نقطه ای رسیده است که قرار شده از علی طیب نیا که هم سابقه وزارت اقتصاد و هم معاونت سازمان برنامه و بودجه را در کارنامه خود دارد دعوت شود تا با عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور به ترکیب هیات دولت بپیوندد.

البته همیشه این تغییرات در ترکیب دولت ها با شایعه، گمانه زنی آغاز و تا به رخ دادنش با فراز و فرودهای فراوانی همراه می شود. اما فارغ از تمامی گمانه زنی ها به نظر می رسد به رغم تلاش های صورت گرفته گزینه هایی که امروز صحبت از تغییرشان به میان آمده نتوانسته اند کارنامه ای قابل قبول در عرصه فعالیت های اقتصادی دولت ارایه کنند. بنابراین تصمیم برای تغییر قطعی است اما تا زمان ابلاغ احکاو یا رای اعتماد مجلس باید منتظر اتفاقات فراوانی باشیم.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما