پیش‌بینی قیمت طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: با سردشدن بازار کار ایالات متحده که منجر به تضعیف دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه‌داری شد، طلا افزایش یافت.

پیش‌بینی قیمت طلا

به گزارش «اف‌ایکس استریت» با سردشدن بازار کار ایالات متحده که منجر به تضعیف دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه‌داری شد، طلا افزایش یافت و در واقع، جذاب‌تر شد.

گفتنی است تنش‌های ژئوپلیتیکی و تعرفه‌های تجاری جدید ایالات متحده بر چین، که تقاضای پناهگاه امن را افزایش داده است، از روند صعودی حمایت بیشتری را دریافت می‌کند. با توجه به این عوامل، قیمت طلا در معاملات روز جمعه آسیا افزایش یافت، به طوری که طلا نقطه‌ای 0.3 درصد و معاملات آتی 0.9 درصد رشد کرد.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، سرمایه‌گذاران انتظار کاهش احتمالی نرخ بهره در ایالات متحده را با احتمال 50 درصد در ماه سپتامبر در نظر گرفتند. بنابراین، طلا آماده است تا زنجیره‌ی باخت اخیر خود را بشکند و اولین هفته‌ی مثبت خود را پس از اصلاح سه هفته‌ای تضمین کند.

این حرکت قیمت نشان‌دهنده‌ی یک سرمایه‌گذاری پایدار در بحبوحه‌ی عدم قطعیت‌های جهانی است.

چشم‌انداز و هدف بلندمدت طلا

به گفته‌ی اغلب تحلیلگران، چشم‌انداز بلندمدت طلا به طور چشمگیری صعودی باقی می‌ماند و همانطور که قبلاً صحبت شد، پیش‌بینی‌ها سطح 3000 دلار را هدف قرار می‌دهند. قیمت طلا در این الگوی نوسانی معامله می‌شود که نشان‌دهنده‌ی روند صعودی مستمر است.

علاوه بر این، یک مرحله‌ی تثبیت طولانی‌مدت قابل توجه از سال 2020 تا 2023 باعث شکل گیری سر و شانه معکوس در نمودارها شده است. این الگوها چشم‌انداز صعودی قوی قیمت را منعکس می‌کنند.

آنچه مسلم است خروج از این الگو، از طریق محور بلندمدت و خط گردن در 2075 دلار، چشم‌انداز صعودی را بیشتر تقویت می‌کند. این شکست نه‌تنها حکایت از ناآگاهی از اصلاحات جزئی فصلی دارد، بلکه نشانه‌ی تداوم رالی طلاست.

در چشم‌انداز ژئوپلیتیکی، تنش‌های ادامه‌دار، به ویژه در خاورمیانه، نقش مهمی در حمایت از تقاضای طلا به عنوان پناهگاه امن ایفا کرده است. از آنجا که سرمایه گذاران در میان بی‌ثباتی جهانی، به طور فزاینده‌ای به این فلز روی می‌آورند، چنین سناریویی از منظر بالاتر، به منزله‌ی حمایت از قیمت طلاست.

در صورت هرگونه اصلاح عمیق، شکستن محور 2075 دلاری، این سطح را به عنوان حمایت قوی بعدی  نشان می‌دهد. از آنجایی که این عوامل فنی و ژئوپلیتیکی همسو می‌شوند، مسیر رسیدن به 3000 دلار محتمل به نظر می‌رسد که حکایت از پناهگاه امن طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در زمان عدم اطمینان دارد.

با تمام این‌ها، ترکیبی از تضعیف شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی زمینه‌ای قوی برای تداوم افزایش قیمت طلا فراهم می‌کند.

افزون بر آن، پویایی‌های فنی و بازار برای حمایت از یک مسیر صعودی به سمت آستانه‌ی 3000 دلار هماهنگ هستند که جذابیت پایدار فلز به عنوان یک پناهگاه امن را منعکس می‌کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما