هفته ای مهم برای قیمت طلا !

طلا و جواهر اقتصاد 100: سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر انتشار اطلاعات مربوط به شاخص قیمت تولید کننده و مصرف کننده در آمریکا هستند که قرار است این هفته منتشر شود. این آمار می‌تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و نقره داشته باشد.

هفته ای مهم برای قیمت طلا !

در میان کاهش تنش های ژئوپلیتیکی و هفته آهسته انتشار داده های اقتصادی، بازار طلا در نهایت تمرکز خود را به مسیر نرخ بهره فدرال رزرو بازگرداند.

قیمت طلا در روز گذشته افزایش یافت و با توجه به داده‌های اقتصادی اخیر که باعث افزایش شرط بندی برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو شد، برای بهترین هفته خود از ۵ آوریل آماده شد.

انتشار اطلاعات ضعیف اشتغال آمریکا در این هفته احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را بالا برده و باعث افزایش قیمت طلا شده است. این فلز گرانبها بهترین عملکرد هفتگی خود را طی 5 هفته گذشته ثبت کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 3 دلار نوسان نسبت به روز گذشته به 2360 دلار رسید.

گزارش افزایش بیش از حد انتظار رخواست‌ها برای مزایای بیکاری در آمریکا قیمت طلا را بیش از یک درصد در روز پنجشنبه افزایش داد.

طلا به لطف داده‌های کلان نرم‌تر ایالات متحده، موج خود را در این هفته بازیافت. تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade گفت: ارقام اولیه ادعاهای بیکاری بدتر از حد انتظار بود، که به دنبال ارقام ضعیف تر حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در جمعه گذشته بود که نشان می دهد بازار کار ممکن است ضعیف شود.

 

افزایش خرید جهانی طلا اصلی‌ترین عامل بالا رفتن قیمت آن بوده اما اطلاعات اشتغال آمریکا در هفته گذشته بیش از پیش از قیمت این فلز گرانبها حمایت کرده است.

بازارهای مالی انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا روند کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر آغاز کند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر انتشار اطلاعات مربوط به شاخص قیمت تولید کننده و مصرف کننده در آمریکا هستند که قرار است این هفته منتشر شود. این آمار می‌تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و نقره داشته باشد.

تحلیلگران عقیده دارند تورم بالا می‌تواند تمام امیدها برای کاهش زود هنگام نرخ بهره را ناامید کند.

در این بین قیمت بالای طلا در هند تقاضا برای خرید فیزیکی این فلز گرانبها در دومین مصرف کننده بزرگ دنیا را پایین آورده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.50 درصد افزایش به 28 دلار و 51 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 1.34 درصدی 997 دلار و 63 سنت معامله می‌شود.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت، عدم اطمینان قابل توجه در مورد اینکه تورم ایالات متحده در ماه‌های آینده به کجا خواهد رسید، وجود دارد.

این هفته، 17 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و تعداد کمی از آنها شاهد کاهش قیمت طلا هستند. 10 کارشناس یا 59 درصد انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که تنها دو تحلیلگر به نمایندگی از 12 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند. پنج کارشناس، یا 29 درصد از کل، روند طلا را یک طرفه می بینند.

داده‌های تورم در هفته آینده با انتشار شاخص‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه آوریل در ماه آوریل و در روز چهارشنبه منتشر می‌شوند. سایر داده های مهم شامل گزارش خرده فروشی ایالات متحده در روز چهارشنبه و نظرسنجی امپراتوری فدرال رزرو نیویورک، همچنین مطالبات هفتگی بیکاری در روز پنجشنبه، مجوزهای ساختمانی و شروع مسکن در ایالات متحده، و نظرسنجی تولیدی فدرال رزرو فیلادلفیا است.

بازارها همچنین مشتاق شنیدن آنچه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگام سخنرانی در آمستردام در روز سه شنبه می گوید، خواهند بود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما