با استایل مینیمال از همیشه زیباتر باشید

طلا و جواهر اقتصاد 100: مد و استایل مینیمال (Minimalism Style) چیست؟

با استایل مینیمال از همیشه زیباتر باشید

تفاوت استایل کژوال و مینیمال !

به استایل مینیمال، در انگلیسی (minimalism style) می‌گویند. مد و تیپ مینیمال؛ در زندگی شخصی مانند دکوراسیون منزل، از قانون حداقل ترین چیزها اما زیباترین ها پیروی می‌کند. این مدل و تیپ مربوط به لباس هایی که ارزش واقعی دارند و خبری از لوازم غیر ضروری نیست. مد مینیمالیستی؛ به معنای داشتن حداقل تعداد لباس است که زیباترین و ساده ترین استایل را دارند.

در این سبک از انواع استایل، از مد سبز پیروی شده و نقطه مقابل مد مصرف گرایانه مدرن است. مد و استایل مینیمال، دیگر خبری از لباس ها و شلوار و اکسسوری های زیاد نیست. در مد مینیمال مجموعه ای از لوازم و اقلام با کیفیت که متناسب هستند و آنها را دوست دارید را استفاده می‌کند.

جالب است بدانید که طبق تحقیقات، به طور کلی هر زن یا مردی فقط ۲۰ درصد از اقلام کمدش را می‌پوشد و ۸۰ در صد از آنها که احتمالا قابل پوشیدن یا محبوب نیستند، بلا استفاده می‌ماند. در این مطلب از مجله وقت مد(https://vaghtemod.ir/) تمام ویژگی ها و خصوصیات مد و استایل مینیمال زنانه و مردانه به شما آموزش خواهیم داد.

استایل مینیمال، به معنای سادگی و دوری از تجملات است.

سبک مینیمال یک سبک زندگی است.

شاید برای هر کدام از ما پیش آمده باشد که برای رفتن به یک مهمانی از این جمله استفاده کنیم « چیزی برای پوشیدن ندارم، حالا چه بپوشم؟» در حالی که اینطور نبوده!. چون دچار تردید و شک برای انتخاب استایل مناسب از کمد لباسمان می‌شویم و نمی‌توانیم از میان آن همه لباس چیزی انتخاب کنیم، ناخودآگاه، این جمله را بیان کرده ایم.

حال آنکه اگر به جای این همه لباس زنانه و مردانه، فقط تعدادی کمی که لباس با کیفیت و شیک هستند را داشته باشیم، انتخاب راحت تری برای مهمانی ها خواهیم داشت. هر چه تعداد انتخاب بیشتر باشد، تصمیم گیری نیز سخت تر است.

سبک مینیمال (minimalism style)؛ یک سبک زندگی است، که از تعداد حداقل اقلام در مد و استایل و یا دکوراسیون تبعیت می‌کند.

در تیپ مینیمال از حداقل لباس استفاده می شود.

در استایل مینیمال از حداقل لباس استفاده می شود.

تاریخچه استایل مینیمال

استایل مینیمال (Minimal style) توسط برند شنل (Chanel) شروع شد. مینیمالیست جز مدهایی بود، که طرفداران زیادی داشت. این سبک در دهه ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰ میلادی شکل گرفت. طراحان لباس های ژاپنی در ایجاد این استایل نقش مهمی داشته اند. در دهه ۱۹۸۰ با وجود دو گروه بورژوا و آوانگارد این سبک شکل منحصر به فردی به خود گرفت. در واقع برای تعریف این سبک از مد و استایل میتوان به سادگی در لباس پوشیدن و یا سادکی در استفاده از اکسسوری در انواع دکوراسیون اشاره کرد.

تیپ مینیمال توسط برند محبوب شانل شروع شد.

استایل مینیمال توسط برند شانل شروع شد.

برند کلوین کلاین (Calvin Klein) نیز ساختار اصلی این سبک از فشن را تغییر داد. پس از ژاکت کوگی و ادهاردی در دهه ۹۰، دنیای مد دنبال چیز نوینی بود. طراحانی مانند هلموت و راف سیمونز، دانه های تغییر را کاشتند. تا سال ۲۰۰۴ طول کشید که مینیمالیسم به یک استایل جهانی تبدیل شود.

افراد مشهوری مانند آنجلینا جولی، اما بنینگ و شارلیز ترون، از جمله زنان زیبایی هستند که مد و تیپ ظریف و مینیمالی را انتخاب کرده اند.

استایل مینیمال زنانه (Minimalist feminine style)

بیشتر بانوانی که به طبیعیت و محیط زیست احترام می‌گذارند، علاقه به استایل و مد مینیمال دارند. لباس های مناسب استایل مینیمال که میان بانوان محبوب است؛ گزینه های مانند تیشرت آستین کوتاه به رنگ خنثی و رنگ سرد، دامن کلاسیک و لباس های کلاسیک در این گروه سبک مینیمال جای می گیرند. شلوار جین، صندل، کمربند و کیف مناسب، کاپشن و مانتو اسکیمی نیز انتخاب های خوبی هستند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما