طنز اقتصادی؛

ضرورت کارتی کردن نان خشکی ها!

اقتصاد100- این قدرت رصد دوایر دولتی نسبت به چند و چون خریدهای مردم واقعا قابل ستایش است. اینکه مسئولان و دولتمردان اینقدر به فکر ما مردم هستند آدم را بشدت تحت تاثیر قرار می دهد.

ضرورت کارتی کردن نان خشکی ها!

مثلا ببینید آقای خاندوزی که وزیر اقتصاد است در مورد نان ما چه می گوید؟ ایشان میفرماید: امروز می‌دانیم چه فردی از کدام نانوایی نان خریده است."بعد اضافه می کند "در گذشته نزدیک به ۳۰ درصد میزان توزیع آردی که در کشور صورت می‌گرفت به فروش مشتری نمی‌رسید و الحمدالله در همین دو سه ماه که طرح جدید پیاده شده بدون فشار به مردم این حجم را شناسایی کردیم، وامروز می‌توانیم بگوئیم که چه فردی با کارت ملی از کدام نانوایی نان خریده، اما در واقع نانی خریده نشده و تنها آرد را برده است."

الان ما می خواهیم به ایشان خسته نباشید بگوئیم و بگوئیم خسته نباشی دلاور.خدا قوت قهرمان!  چه کار شگرفی انجام داده ای که فهمیده ای کی از کدام نانوایی نان خریده و کی دو دره بازی در آورده و آردها را برده!

این کار دوستان کم الکی نیست ها؟ می دانید چه فرآیند پیچیده ای باید طی شود تا مثلا معلوم شود حسن علی در چه ساعتی  و از کدام نانوایی 4 تا بربری گرفته و یا زبانم لال آردها را لوطی خور کرده ؟ 

بنظر ما اگر وزارت اقتصاد تلاش کند تعاملات تجاری نان خشکی ها را هم به همین دقت رصد کند دیگر نور الی نور می شود.مثلا سامانه ای درست کنند از این قرار که زنگ بزنی بگوید: سلام! به سامانه گویای نان خشکی  جواد گدا خوش آمدید،جهت اطلاع از قیمت نان خشک عدد ۱،ثبت نام خرید نان خشک برای مرغ داری ها به صورت قسطی عدد۲،طرح های تشویقی رنگی برای قنادی ها عدد ۳ و شرکت در قرعه کشی پنج  کیلو نان خشک رایگان در هفته عدد ۴ را شماره گیری نمائید.با تشکر!

باور کنید این اقدامات دولتی ها که همیشه به ما فکر می کنند  باعث می شود که ما هم همیشه به آنها فکر کنیم ! درست عین باباجانمان.از شما چه پنهان این اواخر یک روز باباجانمان با ماشین تصادف کرد بعد زنگ زد شروع کرد به ما فحش دادن!گفتیم چی شده چرا فحش می دهی؟ گفت بدجور تصادف کردم.گفتیم خب تقصیر ما چیست؟ گفت وقتی تصادف کردم داشتم به تو فکر می کردم! 

بنظرمان همیشه  فکر کردن دولتی ها به ما، همین نتایج را برای ما بدنبال داشته! می گوئید نه یک نگاهی به اطراف خود بیاندازید تا دستگیرتان شود با یک من آرد چند تا سنگک می پزند! 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما