درگفتگو با اقتصاد 100 مطرح شد

تداوم گرانی خودرو با عرضه در بورس / سیگنال منفی بورس به بازار خودرو

عرضه خودرو در بورس کالا علاوه بر اینکه نمی تواند نجات بخش بازار خودرو باشد بلکه به دلیل کاهش تولید وعرضه به موقع خودرو از سوی خودروسازان، قیمت ها تا چند ماه آینده رشد عجیبی را تجربه می کند.

تداوم گرانی خودرو با عرضه در بورس / سیگنال منفی بورس به بازار خودرو

به گزارش گروه کسب وکار اقتصاد100؛ عرضه خودرو در بورس کالا با پیگیری های مختلف به سرانجام رسید و با همراهی وزارت صمت و خودروسازان  عرضه خودرو وارد فاز جدیدی شد.

هرچند مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادارمعتقداست که عرضه خودرو در بورس کالا برگشت ناپذیر بوده و رو به توسعه است و با این روش هم تولیدکننده و هم مصرف کننده تکلیف خودشان را می دانند و همه فرآیندها شفاف می شود، اما فعالان بازارمی گویند؛ طرح عرضه خودرو ازبورس کالا نمی تواند بازار خودرو را به ثبات قیمت برساند .

اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه ‌داران خودروی تهران در گفتگو با اقتصاد100 گفت: عرضه خودرو در بورس راه نجات بازار خودرو از گرانی قیمت نیست.

کرمی گفت: زمانی که دولت نمی تواند بازار را به تعادل قیمتی برساند چطور می خواهد با عرضه محدود، تثبیت قیمت در بازاری که همواره مستعد گرانی است، اقدام کند!

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه ‌داران خودروی تهران گفت: اگر دولت قصد تعادل در قیمت گذاری دارد چرا موضوع عرضه خودرو در بورس کالا را افزایش نمی دهد؟!

وی گفت: آمار خودروسازان بزرگ  کشور، کاهش تولید و عرضه را نشان می دهد که امروز با عرضه هرچند محدود خودرو به بورس کالا این ضعف بیش از هرزمانی تشدید می شود.

کرمی ادامه داد: در ادامه همین روند، عرضه خودرو در بازار جوابگوی تقاضای مشتریان نخواهد بود و خودرو در بازار با موج جدید گرانی مواجه می شود.

وی گفت: سهم ارزانی خودرو با عرضه در بورس تقریباً صفر است و این سیگنال خوبی نیست.

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما