قیمت ضایعات مرغ به قیمت مرغ در سال 99 رسید

قیمت هر کیلو ضایعات مرغ به قیمت یک کیلو مرغ در سال 1399 رسید .

قیمت ضایعات مرغ به قیمت مرغ در سال 99 رسید

 به گزارش اقتصاد 100، این روزها قیمت هر کیلو پوست و اسکلت مرغ و سایر ضایعات، با رشد دوباره به حدود هجده هزار تومان رسیده است .

 در حالی هر کیلو ضایعات مرغ هجده هزار تومان فروخته می‌شود که در سال 1399 قیمت یک کیلو مرغ در محدوده 18 تا 21 هزار تومان قرار داشت .

 اتفاقا منتقدان دولت روحانی بابت افزایش بهای هر کیلو مرغ در این سال حملات گسترده‌ای را تدارک دیده بودند و معتقد بودند مرغ در این محدوده قیمتی نشان از ناکارامدی دولت دوازدهم دارد.

 بر اساس این گزارش برخی مراکز فروش مرغ در سطح شهر پیش از این اسکلت مرغ و ضایعاتی نظیر پوست و ... را به کارخانه‌های صابون سازی و لوازم آرایشی و حتی تهیه فراورده‌هایی چون سوسیس و کالباس و ... می‌فرو ختند اما گزارش های رسیده از سطح شهر نشان می‌دهد شمار شهروندانی که خریدار این ضایعات شده‌اند افزایش داشته است .

 یک فعال بازار پروتئینی در گفتگو با اقتصاد 100 گفت: همه مصارف این بخش البته انسانی نیست، خیلی‌ها به دلیل رشد قابل توجه غذای خشک حیوانات خانگی ضایعاتی مانند پوست و نوک بال و ... را خریداری می‌کنند و برخی نیز برای تهیه سوپ و الویه و ... نسبت به خرید این اقلام اقدام می‌کنند .

 در حال حاضر هر کیلو مرغ در سطح شهر قیمتی در حدود 95 تا صد هزار تومان دارد.

افزایش شدید بهای مرغ مصرف این کالا را در سبد خانوار ایرانی دستخوش کاهش کرده است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما