راغفر: دولت در وعده هایی که داده کاملا شکست خورده است

حسین راغفر بیان کرد :به نظرم می‌رسد که دولت کاملا در وعده هایی که داده است شکست خورده است، اما طبیعی است پذیرش این موضوع توسط دولت سخت است و در یک سال باقی مانده بیشتر شاهد آمار سازی تبلیغاتی خواهیم بود.

راغفر: دولت در وعده هایی که داده کاملا شکست خورده است

به گزارش اقتصاد 100، حسین راغفر کارشناس اقتصادی، با اشاره به عدم موفقیت دولت در عمل به وعده هایش و همچنین شرایط اقتصادی نامناسب کشور گفت: دولت اعلام کرده که یکی از مهمترین کارهایش جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی و مهار تورم است. اما ما شاهد هستیم که دولت با دلار ۲۷هزار تومان روی کار آمده و الان قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان هم رفته است، این سقوط ارزش پول ملی است.

این اقتصاددان با تاکید بر این موضوع که مردم متوجه می‌شوند آمارهایی که دولت ارائه می‌دهد واقعیت ندارد، ادامه داد: درست است که دولت آمارهایی را عنوان می‌کنند اما مردم آن را لمس نمی‌کنند. از یک سو تورم لجام گسیخته ناشی از افزایش قیمت ارز را داریم و از یک سو مدعی هستیم که تورم را مهار کردیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه نهادهای نظامی، بیوت مراجع، دفاتر ائمه جمعه و … نقش کلیدی در شکل گیری فضای انحصاری کسب و کار در کشور ایفا کردند، و باید پاسخگو باشند گفت: اگر می بینید که اقتصاد کشور دچار بحران و گرفتاری های عمیق است، علت آن را نباید به کارکردهای دولت منتسب کرد. اساسا خود آنها در انجام وظایف خودشان درمانده اند، مانند پرونده های فساد بسیار بزرگی که در همین دولت رخ داد اما هیچ رسیدگی به آنها نشد و خود مجلس هم درگیر گرفتن رشوه برای ورود نکردن به برخی از پرونده ها و موضوعات است.

راغفر با اشاره به خبرهای منشر شده درباره فروش هواپیمای شخصی ادامه داد: اینها نشانه‌‌های نابرابری بسیار هولناکی است که در کشور رخ داده است و کماکان هم در حال انجام است. وضعیت معیشت مردم روز به روز بدتر می‌شود،تعداد بیشتری از مردم به زیر خط فقر رفته اند و همزمان گروهی که در خط فقر قرار داشتند به درماندگی کامل رسیده اند.  از این رو به نظرم می‌رسد که دولت کاملا در وعده هایی که داده است شکست خورده است، اما طبیعی است پذیرش این موضوع توسط دولت آنهم در ماه های پایانی این دولت، سخت است و در یک سال باقی مانده بیشتر شاهد آمار سازی تبلیغاتی خواهیم بود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما