اختصاصی اقتصاد 100/نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن

دولت سیزدهم ، هم در کنترل قیمت دلار ناتوان بود، هم در حذف ارز چندنرخی

اقتصاد 100-نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در خصوص خانه تکانی در دولت گفت: دولت باید در مورد مدیرانی که عملکرد مناسبی نداشتند تصمیم گیری کند ،لذا تغییر یکی از ضروریات است.

دولت  سیزدهم ، هم در کنترل قیمت دلار ناتوان بود، هم در حذف ارز چندنرخی

علی جدی نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی میزان موفقیت تیم اقتصادی دولت در بخش کنترل ارز را متناسب ندانست و افزود:در ابتدای مجلس یازدهم و دولت سیزدهم دنبال این بودیم که قیمت ارز کنترل شود، لذا ارز ترجیحی را حذف کردیم تا مشکل حل شده و به سمت تک نرخی شدن برویم اما دولت نتوانست رسالتی که دنبال می شد را عملیاتی کند.

وی یکی از ایرادات جدی به تیم اقتصادی دولت را چند نرخی باقی ماندن نرخ ارز عنوان کرد و تصریح کرد: قیمت ارز به بالای 60 هزار تومان رسیده اما ارز حدود 20 تومانی در سیستم دیده می شود که برای کشور هزینه دارد لذا کارنامه دولت در این بخش مساله دارد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن  تاکید کرد: دولت در کنترل تورم در بخشی موفق و درمواردی خیلی موفق نبوده، بطور مثال در وام های تکلیفی مثل وام ازدواج با توجه به قانون جمعیت، ضعیف عمل کرده، اما در حوزه راه اندازی واحد های راکد و پشتیبانی از آنها موفق است .

نماینده شیروان خواستار احیا واحدهای تولیدی شد و گفت:واحد های تولیدی زیادی با 20 تا 30 درصد ظرفیت کارمی کنند بنابراین وقتی قادر هستند با توان بیشتری کارکنند و حجم صادرات را بالا ببرند دولت باید فاصله ها را پر کند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما