بالاترین و پایین‌ترین حقوق بازنشستگی در اروپا مربوط به کدام کشورهاست؟

در حالی که مستمری‌های بازنشستگی به طور عمده‌ای منبع درآمد اصلی برای اروپایی های ۶۵ ساله و بالاتر به شمار می‌روند، کمتر از نیمی شاغلان در اتحادیه اروپا مطمئن هستند که پول کافی برای زندگی راحت در طول دوران بازنشستگی خود خواهند داشت.

بالاترین و پایین‌ترین حقوق بازنشستگی در اروپا مربوط به کدام کشورهاست؟

به گزارش اقتصاد 100 به نقل از یورونیوز، در چندین کشور این سطح اطمینان به ۳۰ درصد یا حتی کمتر کاهش می‌یابد. این در شرایطی است که حفاظت از سالمندان در برابر فقر یکی از وظایف کلیدی سیستم‌های بازنشستگی محسوب می‌شود.

مستمری سالمندی با هدف حمایت از استمرار درآمد افراد بعد از بازنشستگی انجام می‌شود، اما تفاوت‌های بزرگی در میزان حقوق بازنشستگی در سراسر اروپا وجود دارد و حقوق بازنشستگی سالمندان در سراسر اروپا به طور قابل توجهی از نظر اسمی و استانداردهای قدرت خرید متفاوت است.

برای این‌که بتوان آمارهای کشوری یورواستات، بازوی آماری اتحادیه اروپا، را در این زمینه با هم مقایسه کرد یورونیوز درآمدهای سالانه بازنشستگی را به مبالغ ماهانه تبدیل کرده است.

در سال ۲۰۲۱ متوسط حقوق ناخالص ماهانه بازنشستگی سالمندی برای هر فرد ذینفع در اتحادیه اروپا بسیار متفاوت بود؛ از ۲۵۷۵ یورو در لوکزامبورگ تا ۲۲۶ یورو در بلغارستان.

در حالی که میانگین کل حقوق بازنشستگی میانگین اتحادیه اروپا ۱۲۲۴ یورو است، ایسلند بالاترین میانگین را با ۲۷۶۲ یورو و آلبانی کمترین میزان را با میانگین ۱۳۱ یورو ثبت کرده‌اند.

میزان متوسط حقوق بازنشستگی افراد در کشورهای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱

بازنشستگی

مستمری سالمندی در چهار کشور بزرگ اتحادیه اروپا بالاتر از میانگین بوده است. ایتالیا بالاترین حقوق بازنشستگی را با ۱۵۶۱ یورو گزارش کرد، در حالی که فرانسه، اسپانیا و آلمان ارقام تقریباً یکسانی را نشان دادند و هر کدام حدود ۱۴۵۰ یورو به بازنشستگان پرداخت می‌کنند.

کشورهای اسکاندیناوی نیز عملکرد قوی داشتند و میانگین حقوق بازنشستگی سالمندان از چهار کشور بزرگ اتحادیه اروپا بیشتر بود. برای مثال بازنشستگان در دانمارک به طور میانگین ۲۴۱۷ یورو دریافت می‌کنند.

در آن سو پایین‌ترین رتبه‌های هفت‌گانه همگی متعلق به کشورهای بالکان بوده است. میانگین مستمری سالمندان در لوکزامبورگ تقریباً ۱۱ برابر و در اتحادیه اروپا ۶ برابر بیشتر از بلغارستان بود که نشان‌دهنده تفاوت‌های قابل توجه است.

برخی از این تفاوت‌های حقوق بازنشستگی را می‌توان به سطوح مختلف قیمت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبت داد، چرا که به گفته یورواستات هزینه کلی زندگی در سراسر منطقه به طور قابل توجهی متفاوت است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما