سنگ شرف الشمس چیست ؟ / از خواص و دعای شرف الشمس چه می دانید ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: یکی از سنگ های معروف و محبوب برای انگشتر مردانه و حتی زنانه انگشتر شرف الشمس است که روایات مختلفی درباره فواید آن شنیده ایم سنگ شرف الشمس ، که همان سنگ عقیق است و به شرف الشمس ، عقیق زرد نیز گفته می شود .

سنگ شرف الشمس چیست ؟ / از  خواص و دعای شرف الشمس چه می دانید ؟

سنگ شرف الشمس

شرف الشمس یکی از زیبا ترین و خوش نقش ترین سنگ ها به شمار می رود که حکاکی هم روی آن انجام می شود و این حکاکی خالی از آداب نیست . بسیاری از افراد ، نسبت به ثواب و خواص سنگ شرف الشمس بی توجه اند اما در مقابل این ها، افرادی هم هستند که نه تنها به دلیل زیبایی ، بلکه به خاطر وجود خواص آن ، ان را تهیه و استفاده می کنند . 

سنگ شرف الشمس ، همان سنگ عقیق به رنگ زرد است که تحت عنوان سنگ شرف الشمس شناخته شده است . در واقع شرف الشمس دعای مخصوصی است که شامل نام های پرودگار است و روی کاغذ یا سنگ حکاکی می شود . این نام ها شامل اسامی مبارک : ( نور – الله – رحمن – مومن – جمیل ) می باشد که به جای نقش آن از حروف رمزی ( ن – ا – ر – م – ج ) در حکاکی ها استفاده می شود . همچنین حروف این نقش ها  شامل 13 حرف است که از کتاب مقدس تورات انجیل و قران کریم برگرفته شده ات که 4 حرف آن از کتاب تورات ، 4 حرف از کتاب انجیل و 5 حرف دیگر هم از کتاب اسمانی قران کریم می باشد .

سنگ شرف الشمس یا عقیق زرد 

علاوه بر این ها ، سنگ عقیق در زمان های بسیار قدیم ، برای اولین بار در یونان و روم و رودخانه ی سیسیل یافت شده است و رفته رفته شهرت پیدا کرده است و حائز اهمیت قرار داده شده است .

از این سنگ ، امروزه در قالب ، انگشتر ، گردنبند ، دستبند و نیم ست هم استفاده می شود و زیبایی آن را دو چندان می کند . لازم به ذکر است که استفاده از این سنگ فقط مختص افراد خاص نبوده و عموم می توانند از آن استفاده کنند . چه مرد و چه زن . همچنین انجام اداب حکاکی این دعا هم بسیار واجب و مهم بوده و در مطالب بیشتر در باره ی آن هم توضیحی خواهیم داد .

آداب سنگ شرف الشمس

حکاکی دعای شرف الشمس بر روی سنگ عقیق زرد ، از آداب خاصی برخوردار است که بر هر حک کننده ای واجب است تا پیش از حک کردن ، آن را رعایت کند .

سالانه فقط در روز 19 فروردین ماه ، می توان از زمان طلوع خورشید تا غروب خورشید این دعا را حکاکی کرد .

حکاک این دعا باید حتما وضو داشته باشد و پاکی و طهارت را داشته باشد .

از 2 بار کشیدن هر خط در حین حکاکی خود داری کند .

تمامی کلمات الف در حکاکی باید هم اندازه باشند و روی همه ی نقش ها واو آخر کشیده شود .

بهتر است برای حکاکی به یک مکان معتبر یا مقدس رفته شود

روشن کردن عود ، شمع و استفاده از خوش بو کننده حین حک کردن دعا .

لباس سفید رنگ و زرد و ترجیحا رنگ های روشن پوشیده شود .

سوره های واقعه – شمس – قدر – کهف – فاطر – نور – یوسف – ص – غ خوانده شود .

2 رکعت نماز حاجت خوانده شود و به همراه آن 100 صلوات فرستاده شود .

بعد از نوشتن دعا بر روی کاغذ ، حاجت خود گفته شود و سپس آن کاغذ را در قران کریم قرار داده شود .

این کاغذ نباید هرگز باز شود ، یا به کسی نشان داده شود . و در اخرین چهارشنبه ی سال به آب روان سپرده شود .

خواص انگشتر شرف الشمس 

متن دعای شرف الشمس به شرح زیر است :

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی هی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

خواص سنگ شرف الشمس

سنگ شرف الشمس هم مانند سایر سنگ ها دارای خواصی است که بسیاری از مخاطبان را جذب خود می کند . خواص این سنگ را نباید نادیده گرفت ، چرا که بسیار نقش محافظ را در زندگی افراد اجرا می کند و توصیه می کنیم هر یک از افراد یکی از آن را به همراه خود داشته باشند . از نمونه خواص های سنگ این می توان به :

سلامت و ایمن بودن در راه و جاده ها

خیر و برکت و افزایش رزق و روزی در زندگی

سلامتی و بیماری ها

جذب و هضم راحت غذا

بهبود سیستم گوارش

چشم زخم

دفع دشمنان

دور شدن از بدی

دور کردن انرژی منفی

محافظ جان و مال

داشتن ارامش و اسودگی خاطر

افزایش اعتماد به نفس

خواص سنگ شرف الشمس در بدن

سنگ شرف الشمس علاوه بر خاصیت داشتن در امور زندگی و محافظ بودن در برابر انسان ها از حوادث و بلا ها ، بر سلامتی آن ها هم بسیار موثر است که بعضی از آن ها را برایتان باز گو می کنیم :

سنگ شرف الشمس نقش دفع سموم و بهبودی سوخت و ساز ، کاهش افراطی گری ، تقویت قلب و گلو ، تحریک ثبات درونی و خلق و خو – افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس ، افزایش قدرت و شجاعت و شادی و نشاط – بهبود حافظه و تقویت هوش ، غلبه بر ترس مخصوصا در کودکان و غیره را در بدن دارد .

ائمه ی معصوم و علما نیز به خواص و استفاده از این سنگ بسیار تاکید کرده اند و فرموده اند که این سنگ ، انسان ها را از گزند هرگونه جانور و دشمن و بلا در امان می دارد و فقر را از بین می برد .

سنگ شرف الشمس چه خصوصیاتی دارد ؟

سنگ شرف الشمس علاوه بر زیبایی و ظرافت خود ، یکی از بهترین و محبوب ترین ماده ی خام هاست برای ساخت جواهرات و زیور آلات که قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای هم دارد .

این سنگ طبق گفته ها ، بهتر است در دست راست قرار گیرد تا از از ثواب آن هم بهره برد . بردن سنگ ترجیحا به حمام یا دستشویی مجاز نبوده و بهتر است پیش از رفتن به آن مکان ها یا سایر مکان های نا پاک و آلوده ، آن را از دست خارج کرده و بیرون قرار دهید .

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

موافق افزایش کف «معافیت مالیاتی» به جای افزایش درصد حقوق هستید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما