طلا هر چه رشته بود، پنبه کرد!

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا امروز با وجود فشار فروش، بخشی از رشد و بهبود روز قبل خود را که از پایین‌ترین سطح یک ماهه 2287 دلاری حاصل شده بود، معکوس کرد.

طلا هر چه رشته بود، پنبه کرد!

به گزارش  «اف‌ایکس امپایر» قیمت طلا (XAU/USD) در طول جلسه‌ی معاملاتی آسیایی، با فشار نزولی مواجه شد و بخشی از رشد و بهبود روز قبل خود را که از پایین‌ترین سطح یک ماهه 2287 دلاری حاصل شده بود، معکوس کرد.

این تغییر به دنبال داده‌های شغلی قوی در ایالات متحده اتفاق افتاد و سرمایه گذاران را بر آن داشت تا از میزان انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر بکاهند.

آنچه مسلم است بازدهی بالای خزانه‌داری آمریکا و ماندگاری دلار قوی در حوالی بالاترین سطح چند هفته‌ای، از جذابیت این فلز بدون بازده می‌کاهد.

تأثیر اقدامات بانک مرکزی بر طلا

بانک خلق چین (PBoC) با پایان‌دادن به روند خرید 18 ماهه، خرید طلای خود را در ماه مه به میزان قابل توجهی کاهش داد. این تصمیم‌گیری نه‌تنها جریان سرمایه را از طلا منحرف کرده است، بلکه مسیر کاهش قیمت را نیز هموار می‌سازد.

با این حال، تنش‌های سیاسی در اروپا و ریسک‌های ژئوپلیتیکی کنونی، برخی حمایت‌ها را فراهم کرده و مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

تأثیر داده‌های اقتصادی بر احساسات بازار 

ارقام آتی تورم مصرف کننده ایالات متحده و تصمیم کمیته بازار باز فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه، در حال حاضر در کانون توجه معامله‌گران قرار دارد. پرواضح است که این رویدادها در شکل‌گیری انتظارات در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو بسیار مهم هستند و بر مسیر کوتاه‌مدت طلا نیز تأثیر می‌گذارند.

گزارش اخیر حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده حاکی از آن است که فدرال رزرو ممکن است برای مدت طولانی‌تری، نرخ‌های بهره‌ی بالاتر را حفظ کند که این امر نه‌تنها دلار را تقویت می‌کند، بلکه قیمت طلا را نیز تحت فشار قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، احتمال کاهش نرخ بهره در سپتامبر به حدود 50 درصد کاهش یافته است و تنها یک کاهش 25 واحدی در اواخر امسال پیش بینی می‌شود.

کاهش نرخ بهره

در چشم‌انداز اوراق قرضه، بازده اوراق قرضه‌ی 10 ساله دولت آمریکا بالای 4.45 درصد باقی می‌ماند که از حامی دلار بوده و افزایش قیمت طلای دلاری را محدود می‌کند.

رویدادهای سیاسی، عدم قطعیت را افزایش می‌دهند

چشم‌انداز سیاسی در اروپا بار عدم اطمینان را در محیط بازارها سنگین‌تر می‌کند، به‌ویژه که اخیرأ امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برگزاری انتخابات زودهنگام درخواست کرده است.

این تحول می‌تواند علاوه بر ثبات اقتصادی منطقه یورو، به طور بالقوه بر قیمت طلا نیز تأثیر بگذارد.

در حالی که بازار برای داده‌های مهم اقتصادی این هفته ایالات متحده آماده می‌شود، معامله‌گران در موضع احتیاط هستند و ترجیح می‌دهند قبل از شرط‌بندی قابل بر روی حرکات آتی طلا منتظر بمانند.

نتیجه‌ی این رویدادها می‌تواند به طور قابل توجهی مسیر قیمت‌گذاری کوتاه‌مدت طلا را تعیین کند، همچنان که بادهای مخالف اقتصادی و ژئوپلیتیکی هدایتگر طلا هستند.

پیش‌بینی کوتاه‌مدت

انتظار می‌رود طلا همچنان تحت فشار باقی بماند و حمایت کلیدی آن در سطح 2287 دلار باشد. داده‌های تورم آتی ایالات متحده و تصمیمات FOMC بسیار کلیدی و در کانون توجه معامله‌گران هستند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما