راه‌های تشخیص سنگ اصلی یاقوت سرخ از سنگ غیر اصل

طلا و جواهر اقتصاد 100: سنگ یاقوت خاصیت درمانی نیز دارد از جمله برای درمان دردهای قاعدگی و آسان شدن زایمان، به کار می‌رود.

راه‌های تشخیص سنگ اصلی یاقوت سرخ از سنگ غیر اصل

خواص یاقوت سرخ

 این گوهر، حتی برای درمان تب نیز کاربرد دارد. کافی است آن را در کف دستان خود قرار دهید.

سنگ یاقوت سرخ، باعث افزایش شکوه و هیبت شما می‌شود و همینطور باعث افزایش رزق و روزی در افراد می‌شود. استفاده از یاقوت سرخ، از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و به همین دلیل برای قلب بسیار مفید است.

خواص یاقوت بر روان

همراه داشتن سنگ یاقوت سرخ، به افراد احساس قدرت می‌دهد و ممکن است به افکار خودخواهانه منجر شود. اما همچنان این سنگ برای وارد کردن شور و هیجان به زندگی، نقش زیادی دارد.

این سنگ به تمرکز حواس و افزایش بازدهی خرد شما کمک می‌کند و بنابراین باعث می‌شود، بهترین تصمیم‌ها را در زندگی بگیرید. این سنگ باعث جلوگیری از استرس و اضطراب، بی‌خوابی و افسردگی می‌شود و غم و غصه و احساس‌های بد را از فرد دور می‌کند.

قیمت

ارزش گذاری سنگ یاقوت مانند سایر سنگ‌ها، معیارهایی چون رنگ، برش و وضوح و درخشندگی، باعث تفاوت در انواع قیمت‌های آن‌ها می‌شود. سنگ یاقوت هم‌چنین رنگ‌های مختلفی دارد مثل بنفش، نارنجی، زرد، آبی و سبز که البته نوع قرمز آن که به رنگ خون کبوتر است، قیمت بالاتری دارد. البته می‌توان سنگ یاقوت سرخ را براساس محل جغرافیایی که از آن استخراج شده نیز، دسته‌بندی کرد هرچند که تاثیری در خواص این سنگ ندارد.

یکی از نشانه‌ها برای تشخیص سنگ اصلی، این است که این نوع سنگ اشعه فرابنفش را از خود عبور می‌دهد. انواع مصنوعی آن در بازار فراوان است و به همین دلیل در ادامه تلاش می‌کنیم تا به برخی از راه‌های شناخت یاقوت اصل از غیر آن، اشاره می‌کنیم.

رنگ و درخشش

سنگ‌های اصلی، در برابر نور چراغ شفاف است و نور را از خود عبور می‌دهد. در حالی‌که نور، از سنگ‌های تقلبی و کدر عبور نمی‌کند.

شیشه قرمز

سنگ یاقوت قرمز را با شیشه قرمز مقایسه کنید. اگر تفاوتی بین آن دو ندیدید، شک کنید که یاقوت قرمز باشد.

خراش

سنگ‌های قیمتی یکی از ویژگی‌هایی که دارد این است که فقط با سنگ و الماس می‌شود روی آن خش انداخت. اگر بتوانید با یک شی دیگر هم این کار را انجام بدهید، باید شک کنید که این سنگ، اصل نیست.

نگهداری از سنگ یاقوت

سنگ یاقوت سرخ را در آب بشویید و به مدت دو ساعت جلوی خورشید قرار بدهید تا درخشندگی سنگ شما برگردد. هم‌چنین می‌توانید این سنگ را در نمک خشک دریا قرار بدهید که البته این روش کم‌تر توصیه شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما