اگر داخل ساعت مچی آب رفت چه کنیم؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: چنانچه داخل ساعت مچی آب رفت، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

اگر داخل ساعت مچی آب رفت چه کنیم؟

یکی از بهترین روش‌ها استفاده از رطوبت‌گیر به منظور از بین بردن بخار شیشه است. برنج خام و سیلیکاژل ازجمله بهترین رطوبت‌گیرها برای انجام این کار محسوب می‌شوند. معمولاً داخل جعبه کفش یا کیف جدید، سیلیکاژل وجود دارد. این ماده شیمیایی، جاذب بسیار عالی برای رطوبت بوده و می‌تواند از هر ماده‌ای در برابر نفوذ رطوبت به خوبی مراقبت کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی می‌توان از خاک گربه پس از تشخیص ساعت مچی ضد آب و ورود آب به داخل بدنه آن به منظور از بین بردن رطوبت استفاده کرد! ابتدا خاک را در یک ظرف ریخته، ساعت را درون آن قرار داده و درب آن را ببندید. پس از گذشت ۲ الی ۳ روز رطوبت داخل ساعت تبخیر شده و جذب خاک خواهد شد.

اگر پس از تست ضد آب بودن ساعت متوجه نفوذ رطوبت شدید، می‌توانید از نور خورشید به منظور خالی کردن آب نیز استفاده کنید. علاوه بر نور خورشید، می‌توانید از سایر منابع گرما برای خارج کردن آب داخل ساعت استفاده کنید. سشوار یا لامپ ازجمله منابع گرمایشی دیگر هستند.

یکی دیگر از ساده ترین روش‌ها مراجعه کردن به تعمیرکار است. چنانچه پس از انجام روش‌های خانگی که به شما معرفی کردیم، مشکل همچنان پابرجا بود، می‌توانید به یک تعمیرگاه تخصصی ساعت مراجعه فرمائید.

هر چند وقت یکبار ضد آب بودن ساعت را امتحان کنیم؟

از آن‌جایی که ساعت ‌ها به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته در حال کار کردن هستند، بهتر است که توجه زیادی به سلامت آن‌ها داشته باشید. پیشنهاد ما این است که بی‌دلیل ساعت خود را باز نکنید؛ چرا که باز کردن بی‌رویه ساعت باعث می‌شود که در معرض گرد و غبار، خاک و ذرات ریز قرار بگیرد و مکانیسم آن به مرور زمان دچار مشکل شود. علاوه بر این، هر اندازه دفعات تکرار این کار بیشتر باشد، به همان میزان روی مقاومت ساعت شما در برابر آب تأثیر منفی خواهد گذاشت. توصیه می‌شود ساعت خود را تنها سالی یک بار مورد بررسی قرار دهید. اگر این کار توسط تعمیرکار ساعت انجام شود بهتر است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما