گذری بر نوسانات طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا پس از جهش به سطح 2040 دلار، با واکنش فوری به آمار تجدید نظرشده در نرخ تورم ایالات متحده، به زیر 2030 دلار عقب نشینی کرد.

گذری بر نوسانات طلا

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا پس از جهش به سطح 2040 دلار، با واکنش فوری به آمار تجدید نظرشده در نرخ تورم ایالات متحده، به زیر 2030 دلار عقب نشینی کرد.

از سوی دیگر، بازده اوراق قرضه‌ی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به راحتی بالای 4.1٪ حفظ شده است که خود عاملی محدودکننده برای روند صعودی طلا (XAU/USD) به شمار می‌رود.

قیمت طلا (XAU/USD) به تلاش خود برای دستیابی به هر گونه کشش معناداری در روز جمعه ادامه می‌دهد و در محدوده‌ی معاملاتی آشنا که از ابتدای هفته‌ی جاری برگزار شده است، محدود می‌ماند.

داده‌های کلان قوی‌تر دریافتی آمریکا، همراه با اظهارات جنگ‌طلبانه‌ی تعدادی از اعضای بانفوذ FOMC، حاکی از آن است که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه می‌دارد. این، همراه با گسترش افزایش ریسک در بازارهای جهانی سهام، به عنوان یک عامل کلیدی نقش یک باد مخالف را برای فلز گرانبهای امن ایفاء می‌کند.

با این حال، دلار آمریکا (USD)، در بحبوحه‌ی عدم اطمینان در مورد مسیر کاهش نرخ توسط فدرال رزرو، حرکت قیمت تلفیقی خود را به پایین‌ترین سطح خود در تقریباً سه ماه اخیر امتداد داد. این امر معامله‌گران را از شرط‌بندی تهاجمی جهت‌دار پیرامون قیمت طلا باز می‌دارد.

سرمایه‌گذاران همچنین ترجیح می‌دهند منتظر انتشار آخرین ارقام تورم مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده در هفته آینده بمانند که می‌تواند در مورد زمان‌بندی احتمالی و سرعت کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال 2024 شفافیت ایجاد کند.

از منظر تکنیکال، محدوده‌ی قیمت محدود فعلی، به بلاتکلیفی معامله‌گران در تعیین مسیر کوتاه‌مدت قیمت طلا اشاره دارد. علاوه بر این، نوسانگرهای خنثی در نمودار روزانه، قبل از اتخاذ تصمیم برای شرط‌بندی‌های تهاجمی، احتیاط را ضروری می‌دانند.

در عین حال، منطقه 2022-2020 دلاری ممکن است به محافظت از روند نزولی فوری قبل از پایین‌ترین سطح هفتگی، در حدود منطقه 2015 دلار ادامه دهد. برخی از فروش‌های متعاقب، علامت روانی 2000 دلار را نشان می‌دهد که در زیر آن، قیمت طلا می‌تواند نزول به سمت میانگین متحرک ساده 100 روزه (100-SMA) را که در حال حاضر در منطقه 1987 دلار است، تسریع بخشد. این تنزل می‌تواند بیشتر به سمت SMA بسیار مهم 200 روزه، نزدیک به منطقه 1966-1965 دلار گسترش یابد.

از طرف دیگر، سقف نوسانی هفتگی، در حدود منطقه 2,044 الی 2,045 دلار، احتمالاً به عنوان یک مانع فوری در برابر منطقه 2054 الی 2055 دلار و منطقه 2065 دلار یا اوج ماهانه عمل می‌کند. قدرت پایدار فراتر از این منطقه، پتانسیل آن را دارد که قیمت طلا را به سمت اوج از ابتدای سال تاکنون، نزدیک به 2,078 الی 2,079 دلار امتداد دهد که در ژانویه لمس شد. حرکت صعودی بعدی باید به طلا (XAU/USD) اجازه دهد تا علامت 2100 دلاری را پس بگیرد به منطقه 2120 دلار به عنوان مانع نزدیک بعدی صعود کند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما