بازار طلا تحت فشار فروش قرار گرفت و خریداران سردرگم اند !

طلا و جواهر اقتصاد 100: بازار طلا ممکن است همچنان شاهد فشار فروش بیشتر باشد و از مقاومت بحرانی 2050 دلار در هر اونس فاصله بگیرد.

بازار طلا تحت فشار فروش قرار گرفت و خریداران سردرگم اند !

به گزارش «کیتکونیوز» بر اساس آخرین گزارش موسسه مدیریت عرضه (ISM) با توجه به اینکه بخش خدمات ایالات متحده، شاهد فعالیت قوی در ماه ژانویه بوده است، بازار طلا ممکن است همچنان شاهد فشار فروش بیشتر باشد و از مقاومت بحرانی 2050 دلار در هر اونس فاصله بگیرد.

هر اونس طلا آخرین بار با 0.85 درصد کاهش به 2036.20 دلار معامله شد.

روز دوشنبه، ISM اعلام کرد که PMI بخش خدمات آن که در دسامبر 50.6 بود، در ماه گذشته تا 53.4 افزایش یافته است. این داده‌ها همچنین بر برآوردهای مورد توافق بازار مبنی بر افزایش به 52.0، غلبه کرد.

همچنین آمارها نشان می‌دهند که تجارت ثابت است. گرچه اکثر فعالان بازار به دلیل تأثیر بالقوه‌ی کاهش نرخ بهره، نسبت به اقتصاد خوشبین هستند، اما با وجود تورم، فشارهای هزینه مرتبط و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در موضع محتاطانه و زیر نرخ تغییر 50، قرار دارند.

اگرچه طلا در ابتدای هفته شاهد فشار فروش قوی بوده، اما هنوز واکنش زیادی نسبت به آخرین داده‌های اقتصادی نداشته است. این گزارش همچنین به افزایش فشارهای تورمی اشاره کرد که می‌تواند در کوتاه‌مدت بر قیمت طلا تأثیر بگذارد.

با نگاهی به جزئیات گزارش، شاخص فعالیت‌های تجاری 55.8 بود که نسبت به آمار دسامبر بدون تغییر ماند. در عین حال، شاخص سفارشات جدید نیز از 52.8 قبلی به 55.0 افزایش یافت.

این گزارش همچنین به رشد قابل توجهی در بازار کار اشاره کرد، چرا که شاخص اشتغال به 50.5 رسید که از 52.8 در دسامبر افزایش یافت. از سوی دیگر، داده‌های ISM با گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در هفته‌ی گذشته مطابقت دارد که با توجه به اینکه اقتصاد ایالات متحده در ماه گذشته 353000 شغل ایجاد کرده، نشان‌دهنده‌ی رشد قابل توجهی در بازار کار است.

با نگاهی به فشارهای تورمی، این گزارش حاکی از آن است که شاخص قیمت‌ها به 64.0 افزایش یافته است که در دسامبر 56.7 بود. پرواضح است که بازار طلا نیز نسبت به فشارهای تورمی فزاینده حساس خواهد بود، چرا که فدرال رزرو در صدد است تا به وضوح شواهدی روشنی را مبنی بر کاهش مستمر قیمت‌های مصرف‌کننده به هدف ۲ درصدی خود ببیند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما