چگونه قیمت ارز دیجیتال را پیش بینی کنیم؟ چند راهکار ساده

چگونه قیمت ارز دیجیتال را پیش بینی کنیم؟ چند راهکار ساده

از بیت کوین 100 هزار دلاری تا شیبای 1 دلاری؛ این‌ها تنها دو مورد از پیش‌بینی‌هایی هستند که درباره آینده ارزهای دیجیتال در این سال‌ها از سوی بسیاری از افراد مطرح شده‌اند. سوال اساسی این است که چنین پیش‌بینی‌های چقدر قابل اعتماد هستند؟ اصلا چگونه قیمت ارز دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟ ابزارهای مرسومی مانند تحلیل بنیادی و تکنیکال وجود دارند که در تمام بازارهای مالی برای پیش‌بینی قیمت دارایی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به مهم‌ترین ابزارهای موجود در این زمینه بیندازیم. دعوت می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

اساسا قیمت ارزهای دیجیتال تا چه حد قابل پیش‌بینی هستند؟

تعداد ارزهای دیجیتال بازار کریپتوکارنسی از 15 هزار مورد فراتر رفته است. ضمن اینکه مطالعه مرکز تحقیقات افکار ملی دانشگاه شیکاگو در آمریکا نشان می‌دهد که اکثر معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال زیر 40 سال سن دارند. این جملات دو نکته مهم را نشان می‌دهند. اولا کریپتوکارنسی یک بازار پویاست که مدام تغییر و تحولات زیادی را تجربه می‌کند. در کنار آن معامله‌گران این بازار به دلیل شرایط سنی در مقایسه با سایر بازارهای مالی، رفتارهای هیجانی‌تری از خود نشان می‌دهند.

03ejDnIIm3Nr

چگونه قیمت ارز دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟

در چنین شرایطی باید به این سوال پاسخ دهیم که چگونه قیمت ارز دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟ نوسانات شدید قیمت رمزارزها در سال‌های اخیر اعتبار بسیاری از تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های چهره‌های شناخته شده را زیر سوال برده است؛ اما این اتفاقات به‌معنی غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت ارزهای دیجیتال نیست. نکته اساسی این است که باید از تمام ابزارهای موجود برای ارائه تحلیل‌های پخته و همه جانبه استفاده کرد.

ابزار لازم برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال

فرض کنید که قصد پیش‌بینی آینده بیت کوین را دارید. برای این منظور ابزارهای در اختیار شما را می‌توان در سه دسته اصلی تقسیم‌بندی کرد:

1. تحلیل تکنیکال

اولین ابزاری که پیش روی شما قرار دارد، تحلیل تکنیکال است. شما باید با استفاده از اندیکاتورها، الگوهای قیمت و ... نمودار قیمت بیت کوین را زیر نظر بگیرید. بررسی‌های شما در تایم فریم بلند مدت، نتایجی را به‌همراه خواهد داشت. اما آیا اکتفا به نتایج حاصل از تحلیل تکنیکال برای تصمیم‌گیری کافیست؟ آیا با تحلیل تکنیکال می‌توان آینده ارزهای دیجیتال را پیشبینی کرد؟

2. تحلیل بنیادی

پاسخ سوال فوق منفی است. شما باید تحلیل بنیادی هم به‌خصوص برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین در آینده بلند مدت استفاده کنید. تحلیل بنیادی به‌معنی زیر نظر گرفتن تمام جنبه‌های بازار از جمله شرایط بلاکچین بیت کوین،‌ وضعیت کلان بازار کریپتوکارنسی، شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر دنیا و ... است.

به‌عنوان مثال تحلیل شما از آینده دلار چیست؟ اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که تصور می‌کنند دلار در آینده جایگاه امروزی خود را به‌کلی از دست خواهد داد، بنابراین طبیعی است که باید به‌دنبال راهی جایگزین برای حفظ ارزش سرمایه‌های خود باشید. قطعا سرمایه‌گذاری در بیت کوین می‌تواند ابزاری کاربردی برای این منظور باشد.

3. داده‌های درون زنجیره‌ای

ابزار دیگری که به‌نوعی ترکیب تحلیل تکنیکال و بنیادی به‌شمار می‌رود، تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای (On Chain) است. فناوری بلاکچین امکان دسترسی به داده‌های درون زنجیره‌ای را رقم زده است. به‌همین دلیل این ابزار صرفا مختص بازار کریپتوکارنسی است.

بلاک‌چین بیت کوین و بسیاری دیگر از رمز ارزها، عمومی هستند. به‌همین دلیل شما می‌توانید به‌راحتی به تراکنش‌هایی که در سطح آن‌ها انجام می‌شوند، دسترسی داشته باشید. بر این اساس می‌توانید اطلاعاتی مانند حجم معاملات، میل معامله‌گران برای خرید یا فروش، همبستگی قیمت‌ها، تراکنش‌های با حجم بالا و ... را با بررسی داده‌های بلاکچین به دست بیاورید.

داده‌های درون زنجیره‌ای، امکان تحلیل صاحبان ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید عملکرد ماینرها و نهنگ‌های بیت‌کوین را با استفاده از داده‌های درون زنجیره‌ای رصد کنید. این داده‌ها در پیش‌بینی آینده قیمت ارزهای دیجیتال فوق‌العاده مفید هستند.

alvVRiUlIBCU

داده‌های درون زنجیره‌ای، امکان تحلیل رفتار نهنگ‌های ارز دیجیتال را فراهم می‌کنند.

بهترین راهکار برای پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال

در پاسخ به سوال چگونه قیمت ارز دیجیتال را پیش‌بینی کنیم، سه روش اصلی موجود در این زمینه را بررسی کردیم. قبل از معرفی بهترین راهکار برای پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال، اجازه دهید یک نکته مهم را بررسی کنیم. حتی اگر حرفه‌ای‌ترین تحلیلگر بازار کریپتو هستید، باید توجه داشته باشید که احتمال اشتباه در پیش‌بینی‌های شما بسیار زیاد است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم هرگز بیش از مقداری که می‌توانید از دست دهید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید.

انتخاب روش مناسب برای پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال تا حد زیادی بستگی به استراتژی معاملاتی شما دارد. اگر صرفا به‌دنبال معاملات در تایم فریم‌های کوتاه مدت هستید، پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از تحلیل تکنیکال برای پیش‌بینی قیمت را در اولویت قرار دهید. در مقابل اگر به دنبال هولد ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری بلند مدت هستید، بهتر است که از تحلیل بنیادی و داده‌های درون زنجیره‌ای برای هدف‌گذاری خرید و فروش رمز ارزها استفاده کنید.

کلام پایانی

در این مطلب سعی کردیم به سوال چگونه قیمت ارز دیجیتال را پیش‌بینی کنیم، پاسخ دهیم. شما از چه ابزارهایی برای پیش‌بینی قیمت رمزارزها استفاده می‌کنید؟ فرقی نمی‌کند که به‌دنبال معامله کوتاه مدت ارز دیجیتال هستید یا سرمایه‌گذاری در بلند مدت را انتخاب می‌کنید، در هر صورت آینده ارزهای دیجیتال بخشی از آینده ما رو به خودش اختصاص داده و نمی‌توان به آن بی اعتنا بود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما