چه کشورهایی با خرید ملک اقامت می دهند؟

اگر شما نیز مایل هستید تا پاسخ این سوال را بیابید، توصیه می شود تا این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

چه کشورهایی با خرید ملک اقامت می دهند؟

سرمایه مورد نیاز برای گرفتن اقامت از طریق خرید ملک چقدر است؟

در برنامه‌های اقامت سرمایه‌گذاری در ملک کشورهای مختلف چون قبرس، ترکیه، یونان یا پرتغال، سرمایه مورد نیاز ممکن است بین 100 هزار تا 2 میلیون یورو یا بیشتر باشد.

مقدار سرمایه مورد نیاز برای گرفتن اقامت از طریق خرید ملک، بسته به قانون‌ها و مقررات کشور مورد نظر و نوع برنامه اقامت که شما قصد دارید استفاده کنید، متفاوت است. هر کشور مقررات متفاوتی برای اقامت از طریق خرید ملک دارد و سرمایه مورد نیاز نیز ممکن است متغیر باشد.

بعضی از کشورها برنامه‌های اقامت سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهند که شما با خرید ملک یا سایر سرمایه‌گذاری‌ها می‌توانید اقامت در آن کشور را بدست آورید. مقدار سرمایه مورد نیاز در این برنامه‌ها می‌تواند متنوع باشد و معمولاً بالاترین سرمایه‌گذاری در این برنامه‌ها، باعث اخذ اقامت دائم یا شهروندی می شود.

چه کشورهایی با خرید ملک اقامت می دهند؟

ارزان ترین کشور برای خرید ملک و اقامت

قیمت خرید ملک و هزینه‌های مرتبط با اقامت در یک کشور تحت تأثیر عوامل متعددی است، از جمله قیمت ملک‌ها، قوانین ملکی، شرایط بازار ملکی و مقررات اقامت. با توجه به این عوامل، در پاسخ به این سوال که چه کشورهایی با خرید ملک اقامت می دهند؟ نام بردن از یک کشور به عنوان “ارزان ترین” گزینه برای خرید ملک و اقامت کمی دشوار است. با این حال، برخی از کشورها که هزینه‌ها و قیمت‌ها نسبتاً کمتری نسبت به دیگران دارند، عبارتند از:

چه کشورهایی با خرید ملک اقامت می دهند؟

1· ترکیه:

ترکیه یکی از کشورهایی است که بازار ملکی پویا و هزینه‌های زندگی مناسبی دارد. خرید ملک در ترکیه می‌تواند به عنوان راهی برای به دست آوردن اقامت باشد.بر اساس قانون این کشور جهت اخذ اقامت می بایست ملکی به ارزش 250000 هزار دلار خریداری کرده و تا سه سال حق فروش ان را ندارید.

2· قبرس:

خرید ملک در قبرس شمالی در حال حاضر یکی از ارزان ترین راه ها برای دریافت اقامت از طریق خرید خانه و سرمایه گذاری در خارج از کشور هست چرا که قیمت ملک در قبرس شمالی چیزی بین 50 تا 70 هزار پوند بوده(واحد های عموما اپارتمانی) و این امکان برای افراد وجود دارد که ملک را بصورت اقساط و با کمک وام خریداری کنند ، همچنین در این کشور برخی از محدودیت هایی که برای خریداران ملک در ترکیه وجود دارد در نظر گرفته نشده است که این خود یک مزیت بزرگ خرید خانه در قبرس نسبت به ترکیه می باشد.

3· دومینیکا:

دومینیکا یکی دیگر از کشورهایی است که با روش های مختلف سرمایه گذاری اقامت اعطا میکند یکی از روش های پیشنهادی برای دریافت اقامت این کشور خرید ملک می باشد که با سرمایه گذاری 200 هزار دلاری قابل انجام است.با اخذ اقامت این کشور می توانید اقدام به اخذ اقامت برای همسر و فرزندان زیر 30 سال خود هم بفرمایید.

4· اسپانیا:

اسپانیا از جمله دیگر کشورهایی است که با اخذ اقامت ان از طریق خرید ملک میتوانید برای همسر و فرزندان خود هم اقامت اخذ کنید همچنین اجازه کار یا راه اندازی کسب و کار را هم به دست بیاورید.

میانگین قیمت ملک در این کشور در حدود 500 هزار یورو می باشد.

سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در یونان

مقدار سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در یونان متغیر است و بستگی به منطقه، نوع ملک و شرایط بازار دارد. در یونان، خرید ملک توسط اتباع خارجی ممکن است به عنوان راهی برای اخذ اقامت در نظر گرفته شود. برای اقامت دائم در یونان، یکی از گزینه‌های موجود، برنامه “Golden Visa” است که به واسطه خرید ملک می‌توان اقامت دریافت کرد.

چه کشورهایی با خرید ملک اقامت می دهند؟

چه کشورهایی با خرید ملک اقامت می دهند  و چه مزایایی دارند؟

طبق قوانین Golden Visa   (مطالعه درباره این نوع ویزا و نحوه اخذ ان) در یونان، سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک بستگی به ویژگی‌های ملک و منطقه آن دارد. در حالت کلی، سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در یونان به طور تقریبی 250 هزار یورو است. اما در برخی مناطق و بسته به ارزش ملک، این مقدار می‌تواند بیشتر باشد. همچنین، علاوه بر سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک، هزینه‌های دیگری مانند مالیات خرید ملک، هزینه‌های وکالت و مشاوره، هزینه‌های ثبت ملک و هزینه‌های مربوط به برنامه Golden Visa نیز باید در نظر گرفته شوند.

حداقل میزان سرمایه‌گذاری برای خرید ملک در قبرس

در پاسخ به این سوال که چه کشورهایی با خرید ملک اقامت می دهند؟ می توان به قبرس اشاره نمود. در قبرس، برای اقامت دائم و دریافت شهروندی فوری، برنامه سرمایه‌گذاری شهروندی قبرس (Cyprus Citizenship by Investment Program) وجود دارد. طبق این برنامه، میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای خرید ملک به شرح زیر است:

1. خرید ملک مسکونی: حداقل مبلغ خرید ملک مسکونی برای شرکت در برنامه سرمایه‌گذاری شهروندی قبرس یک میلیون یورو است.

2. خرید ملک تجاری: اگر شما تمایل به خرید ملک تجاری دارید، میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای شرکت در برنامه سرمایه‌گذاری شهروندی قبرس حداقل دو میلیون یورو است.

چه کشورهایی با خرید ملک اقامت می دهند؟

سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در پرتغال

در پرتغال، برای خرید ملک و اقامت در این کشور، چندین مسیر و برنامه وجود دارد که هر کدام دارای مبالغ سرمایه‌گذاری متفاوتی هستند. در زیر، به دو برنامه مهم برای خرید ملک در پرتغال اشاره خواهیم کرد:

1. برنامه اقامت طلایی (Golden Visa):

با این برنامه، سرمایه‌گذاران می توانند به راحتی با خرید ملک اقامت کشور پرتغال را به دست بیاورند. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای خرید ملک در مناطق عمومی پرتغال به ترتیب زیر است:

• مناطق توریستی: حداقل 280 هزار یورو

• مناطق روستایی: حداقل 400 هزار یورو

• مناطق بازتوسعه: حداقل 350 هزار یورو

2. برنامه اقامت دائم:

اگر شما تمایل به اخذ اقامت دائم در پرتغال دارید، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای خرید ملک در این برنامه حدود 500 هزار یورو است.

مقدار سرمایه‌گذاری مورد نیاز در هر برنامه ممکن است با توجه به شرایط بازار و نوع ملک تغییر کند. همچنین، هزینه‌های دیگری مانند مالیات خرید، هزینه‌های وکالت و مشاوره، هزینه‌های ثبت ملک و هزینه‌های مربوط به برنامه اقامت نیز باید در نظر گرفته شوند.

چه کشورهایی با خرید ملک اقامت می دهند؟

اقامت با خرید ملک در ترکیه

در ترکیه، برنامه اقامت با خرید ملک (Turkish Citizenship by Investment Program) وجود دارد که به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه می‌دهد تا با خرید ملک در ترکیه، اقامت و در نهایت شهروندی ترکیه را دریافت کنند. حداقل سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای شرکت در این برنامه به ترتیب زیر است:

• خرید ملک با 250 هزار دلار آمریکا: شما می‌توانید یک یا چند ملک با ارزش کلی حداقل 250 هزار دلار آمریکا را در ترکیه خریداری کنید.

• خرید ملک با 500 هزار دلار آمریکا: شما می‌توانید یک یا چند ملک با ارزش کلی حداقل 500 هزار دلار آمریکا را در ترکیه خریداری کنید.

• خرید ملک با 1 میلیون دلار آمریکا: شما می‌توانید یک یا چند ملک با ارزش کلی حداقل 1 میلیون دلار آمریکا را در ترکیه خریداری کنید. این سرمایه‌گذاری می‌تواند به صورت ملک‌های مسکونی یا تجاری باشد.

چه کشورهایی با خرید ملک اقامت می دهند؟

اقامت با خرید ملک در دبی

در دبی برنامه اقامت با خرید ملک (Dubai Property Visa) وجود ندارد. با خرید ملک در دبی، به طور مستقیم اقامت دریافت نمی‌کنید. اما، خرید ملک می‌تواند تأثیر مثبتی بر اقامت و وضعیت شما داشته باشد. در دبی، شهروندان خارجی می‌توانند ملک‌های مسکونی و تجاری را خریداری کنند. خرید ملک در دبی به شما اجازه می‌دهد به عنوان مالک ملک در دبی شناخته شوید و از آن به عنوان محل اقامت یا سرمایه‌گذاری درآمدزا استفاده کنید.

چه کشورهایی با خرید ملک اقامت می دهند؟

برای خرید ملک در اسپانیا چقدر سرمایه نیاز است؟

برای خرید ملک در اسپانیا، سرمایه‌گذاری به مجموعه‌ای از عوامل از جمله موقعیت جغرافیایی، اندازه و نوع ملک، وضعیت بازار ملکی و شرایط قانونی بستگی دارد. در زیر، به دو برنامه مهم برای خرید ملک در اسپانیا اشاره خواهیم کرد:

• برنامه اقامت طلایی (Golden Visa): این برنامه به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه می‌دهد تا با سرمایه‌گذاری در اسپانیا، اقامت دریافت کنند. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای خرید ملک در این برنامه حدود 500 هزار یورو است.

• خرید ملک بدون برنامه اقامت: شما می‌توانید ملکی در اسپانیا خریداری کنید بدون اینکه در برنامه اقامت طلایی مربوطه شرکت کنید. در این حالت، سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای خرید ملک متفاوت است و به مجموعه‌ای از عوامل از جمله محل قرارگیری ملک، اندازه و نوع ملک، شرایط بازار ملکی و قیمت‌ها بستگی دارد. در اسپانیا، قیمت ملک‌ها می‌تواند بسیار متغیر باشد و ممکن است بسته به موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های ملک، از چند صد هزار یورو تا چند میلیون یورو متغیر باشد.

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، هم اکنون می دانید چه کشورهایی با خرید ملک اقامت می دهند، اما پیشنهاد می شود حتما قوانین و مقررات آن کشور را با جزئیات بررسی نمایید.

آیا خارجی ها میتواننید اقدام به خرید ملک در اسپانیا کنند ؟

براساس اطلاعات وب سایت (myspanishresidency.com) : هیچ محدودیتی برای خارجی ها برای خرید ملک تجاری ،اقامتی یا زمین وجود ندارد و در صورتی که ملکی با ارزش بیش از 500 هزار دلار خرید بفرمایید میتوانید برای گلدن ویزا درخواست دهید.

چه کشورهایی با خرید ملک اقامت می دهند؟

منبع: سماتک

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما