اختصاصی اقتصاد 100

نماینده مجلس: وزیرآموزش و پرورش با اینکه شایستگی نداشت در مجلس یازدهم رای آورد

اقتصاد 100-عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی اوقات دولت ها به جای شایسته سالاری، رابطه سالاری را در نظر می گیرند.

نماینده مجلس: وزیرآموزش و پرورش  با اینکه شایستگی نداشت در مجلس یازدهم رای آورد

عباس پاپی زاده نماینده دزفول در مجلس دوازدهم در خصوص انتخاب وزرای شایسته درکابینه دولت دوازدهم و رای اعتماد مجلس به آنان گفت: شاهد بودیم که دولت، وزیری را به مجلس پیشنهاد می دهد که شایستگی لازم را ندارد و نمایندگان این گزینه را رد می کند،نفر بعدی مجدد شرایط لازم را ندارد و رای اعتماد نمی گیرد،اما معمولا مجلس گزینه سوم را به دلیل معطلی و شرایط جامعه می پذیرد و در عمل انجام شده قرار می گیرد،کما اینکه چنین اتفاقی در مورد گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش دوره گذشته اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم باید به وزرایی رای اعتماد بدهد که نگاهشان حل مشکلات مردم باشد تصریح کرد:اقتصاد و معیشت اولویت اساسی کشور است و در بحث سکانداری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی مجلس نگاه ویژه ای به انتخاب افراد خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه مجلس مشکلات اقتصادی را مربوط به عملکرد دولتها دانست وگفت: توجه به اقشار آسیب پذیر از جمله کارگران، معلمان کارمندان و...باید جزء اولویت های دولت چهاردهم باشد و مجلس دوازدهم پیگیر این امر خواهد بود.

نماینده دوره دهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:امروز مساله اصلی کشور اقتصاد و معیشت است که بخشی با مراودات اقتصادی ازطریق گشایش های خارجی اتفاق می افتد و مجلس پیگیر برقراری ارتباطات اقتصادی با سایر کشورها است.

نماینده دزفول با اشاره به عملکرد نظارتی مجلس گفت: مجالس نتوانستند  از ابزار نظارتی خود استفاده کنند، چون استیضاح ها و تحقیق و تفحص ها زمان بر است، نمایندگان زمان زیادی را صرف تصویب قوانین جدید می کنند در حالیکه نظارت قوه مقننه باید چابک شود و در مورد شرایط سوال از وزرا و تحقیق و تفحص ها بازنگری صورت گیرد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما