استراحت می تواند شما را در کارتان موفق تر کند

به گزارش خط سلامت ،دنیا به ما می آموزد که ساعات طولانی اجتناب ناپذیر است، کار زیاد نشان افتخار و استراحت نقطه ضعف است.

زمان از کار افتادگی عمیقاً کم ارزش است، اما همیشه اینطور نبوده است.

تقریباً همه جوامع باستانی زندگی خوب را به عنوان ایجاد تعادل بین کار و استراحت تعریف می کردند و تحقیقات اخیر در علوم اعصاب و روانشناسی نشان داده است که استراحت مغز ما را تقویت می کند، یادگیری ما را تقویت می کند و خلاقیت ما را تحریک می کند. ماهرترین دانشمندان، نویسندگان و رهبران نظامی تاریخ، ساعات بسیار کمتری نسبت به ما امروز کار کردند و کارهای روزمره پر از تعطیلی را ساختند. افرادی مانند چارلز داروین طبیعت‌شناس و باربارا مک کلینتوک، ژنتیک‌دان، که هر دو به پیاده‌روی روزانه می‌رفتند، می‌دانستند که کار و استراحت متضاد نیستند، آنها شریک زندگی هستند. تا زمانی که نتوانید بر هر دو تسلط پیدا کنید، به طور کامل شکوفا نخواهید شد. اینجا جایی است که می توانید شروع کنید. ابتدا فکر کنید که استراحت چیست. خواب کافی در شب کلید اصلی است و چرت های 20 دقیقه ای برای تقویت آن فوق العاده است. اما وقتی صحبت از استراحت در روز به میان می‌آید، بهترین استراحت را روی مبل یا جلوی صفحه نمایش نمی‌توان یافت. بهترین استراحت فعال است:

ورزش، سرگرمی، پیاده روی. اینها باتری های ذهنی و فیزیکی ما را به طور موثرتری شارژ می کنند و به ما استقامت و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به اینکه یک کاناپه می شوند، می بخشند.استراحت طبیعی است، اما یک مهارت نیز هست. این چیزی است که می توانیم در طول زمان تمرین کنیم و بهبود دهیم. همانطور که ورزشکاران، خوانندگان و راهبان بودایی از تنفس برای دویدن سریعتر، فرافکنی صدای خود و آرامش ذهن خود استفاده می کنند، ما نیز می توانیم از استراحت برای تقویت خلاقیت و بهبودی خود استفاده کنیم.

دوم، آن را در کار روزانه خود ادغام کنید.

ورزشکاران با ترکیب تمرینات فشرده و ریکاوری بهترین نتایج را کسب می کنند. به همین ترتیب، افراد خلاق باید دوره‌هایی از کار عمیق و بدون حواس‌پرتی را در کنار دوره‌هایی از استراحت عمدی قرار دهند. بنابراین برنامه‌ای طراحی کنید که به شما امکان می‌دهد چهار یا پنج ساعت در روز، هر روز تمرکز کنید و وارد جریان شوید.  با از بین بردن حواس پرتی، آن دوره ها را فشرده تر کنید، نه طولانی تر به خود اجازه دهید ایمیل و پیام‌ها را خاموش کنید و روی موارد مهم تمرکز کنید. و سپس، اگر انعطاف پذیری دارید، یک استراحت خوب، طولانی و فعال به خودتان بدهید. این به ضمیر ناخودآگاه خلاق شما فرصتی می دهد تا در حین بهبودی روی مشکلات حل نشده کار کنید و آن بینش ها و لحظات آها را ایجاد کنید که ایده های خوب را به موفقیت تبدیل می کند. و اگر این انعطاف‌پذیری را ندارید،  راهی پیدا کنید تا مطمئن شوید که وقتی از کار خارج می‌شوید، همین اصول را حداقل در بخشی از زمان استراحت خود به کار ببرید.

سوم، به بازی عمیق ضربه بزنید.

افراد خلاق و پرشور به وقفه هایی در کار خود نیاز دارند، اما این استراحت ها باید به اندازه کارشان قانع کننده باشد وگرنه آنها را قبول نمی کنند. بسیاری از دانشمندان و مدیران عامل، نقاشان، نوازندگان یا سرآشپزهای آماتور هستند. اینها سرگرمی هایی هستند که همان حس موفقیت، کنترل، تسلط و جریان را ارائه می دهند که وقتی کار واقعاً خوب پیش می رود، اما در محیطی متفاوت و با پاداشی واضح و سریع به دست می آورند. اغلب، علایق آنها از دوران کودکی شروع می شود،آنها را معنادارتر می کند. بنابراین فعالیتی را بپذیرید که به شما احساس سرزندگی و درگیر شدن در دنیا می دهد. این یک حواس پرتی نیست. این تجربه‌های جدید و همان لذت‌ها و پاداش‌هایی را به شما می‌دهد که در بهترین حالت کار، بدون مصالحه یا ابهاماتی که اغلب چیزها را مبهم می‌کند.

چهارم، استراحت را اجتماعی کنید.

دنیای کار برای استراحت طراحی نشده است و یکی از قوی‌ترین راه‌ها برای تضمین اینکه برای استراحت وقت می‌گذاریم، انجام آن با دیگران است.  بنابراین کار را زود شروع کنید و بعدازظهر با یک همکار برای پیاده روی ملاقات کنید. یا برای اجرای مراسم چای با شریک زندگی خود همکاری کنید. یا با یکی از دوستانتان ترتیبی دهید که برای مراقبت از کودک وقت بیشتری برای استراحت داشته باشید. به یاد داشته باشید، استراحت برای افراد پرمشغله و با انگیزه زیاد آسان نیست این نیاز به توسعه شیوه های جدید و دادن زمان برای تبدیل شدن به عادت دارد. شما نمی توانید آن را عجله کنید.درست همانطور که برای استقرار در یک شغل یا خانه جدید زمان می برد، ذهن شما نیز برای شروع به استفاده از قدرت استراحت به زمان نیاز دارد. اگر قبلاً چنین کاری را انجام نداده اید، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید هیچ زمانی بهتر از الان برای شروع وجود ندارد.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما