وام فرزندآوری 1403 را چگونه دریافت کنیم؟ + جزییات

اقتصاد 100- وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳ با تغییراتی همراه بود که افزایش مبلغ وام و حذف کارت پایان خدمت برخی از آنهاست.

وام فرزندآوری 1403 را چگونه دریافت کنیم؟ + جزییات

با اعلام بانک مرکزی، والدین فرزندان متولد اول فروردین ۱۴۰۰ به بعد از مشمولان دریافت وام فرزندآوری هستند و اقساط وام نیز بعد از 6 ماه دوره تنفس آغاز می‌شود.

گفتنی است، کارمزد این وام 4 درصد به صورت سالانه بوده و وثیقه مورد نیاز برای دریافت آن نیز شامل یکی از موارد از جمله داشتن حساب یارانه، سهام عدالت، سفته یک نفر ضامن و یک نفر بستگان درجه اول می‌شود. داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت این وام الزامی نیست.

 

جزییات مبلغ وام و مدت بازپرداخت

بازپرداخت اقساط وام فرزندآوری ۱۴۰۳بر اساس حجم مبلغ دریافتی محاسبه می‌شود. به عبارت دیگر مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ به‌ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت 3 ساله، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان با بازپرداخت 4 ساله، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت 5 ساله، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت 6 ساله و برای فرزند پنجم به بعد ۲۰۰ میلیون با بازپرداخت 7 ساله درنظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، والدین می‌توانند برای دریافت این وام با مراجه به آدرس www.ve.cbi.ir، در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کنند و بعد از آن کد رهگیری از سامانه را دریافت کنند. پس از دریافت کد رهگیری، ۱۲ روز برای مراجعه به بانک فرصت دارند و بعد از آن ۶۰ روز برای تکمیل و ارایه مدارک مهلت دارند.

منبع:کاماپرس

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما