6 ترفند طلایی برای براق کردن نقره جات

طلا و جواهر اقتصاد 100 : نقره پس از استفاده در طول زمان کدر و تیره‌رنگ می‌شود زیرا ممکن است با آب یا مواد شوینده در تماس باشد. همچنین زیورآلات نقره در تماس با مواد شیمیایی و اسیدی نیز کدر می‌شود.

6 ترفند طلایی برای براق کردن نقره جات

اولین روش تمیز کردن زیورآلات نقره در خانه این است که آنها را در محلول آب و نمک قرار داده و سپس روی سطوحی مانند فرش که پرز دارند به‌طور محکم بکشید تا لایه تیره روی آن پاک شود.

روش دیگر این است که در یک‌ ظرف، ورق آلومینیوم قرار داده و روی آن آب داغ و یک قاشق پودر لباسشویی بریزید و سپس زیورآلات نقره را در آن بیاندازید تا سفید و درخشان شود.

از موادی مانند خمیردندان، شیشه پاک‌کن، ژل ضدعفونی‌کننده دست و نرم‌کننده مو نیز برای تمیزکردن انواع جواهرات نقره استفاده می‌شود.

یک روش جالب برای تمیز کردن نقره در خانه استفاده از سس گوجه‌فرنگی است. می‌توان جواهرات نقره را به مدت ۱۵ دقیقه درون سس گوجه‌فرنگی قرار داده و سپس آن را با دستمال تمیز کنید تا از درخشان‌شدن آن شگفت‌زده شوید.

از دیگر روش‌ها برای تمیز کردن نقره این است که از آبلیمو و شیرخشک استفاده کنید. به این صورت که یک قاشق آبلیمو را با نصف فنجان شیرخشک ترکیب کرده و جواهرات را در آن قرار دهید تا سفید شوند.

همچنین استفاده از نشاسته ذرت می‌تواند در تمیز کردن زیورآلات موثر باشد بنابراین، افراد برای از بین‌بردن تیرگی روی جواهرات از آن استفاده می‌کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما