احتکار هزاران تن شکر / آیا برای گرانی شکر برنامه ریزی شده؟

اقتصاد 100 - مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی از کشف نزدیک به ۵۰ هزار تن شکر احتکار شده ظرف یک هفته اخیر خبر داد.

احتکار هزاران تن شکر / آیا برای گرانی شکر برنامه ریزی شده؟

مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی گفت: قیمت مصوب شکر، هیچ تغییری نداشته است، از این رو با هرگونه افزایش قیمت توسط کارخانه‌های قند و شکر برخورد می‌کنیم.

او از کشف نزدیک به ۵۰ هزار تن شکر احتکار شده ظرف یک هفته اخیر در استان‌های مختلف توسط بازرسان وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: متخلفان جریمه شده‌اند.

امراللهی بر تشدید نظارت‌ها بر عرضه شکر با قیمت مصوب درب کارخانه‌ها تاکید کرد و گفت: ظرف چند روز اخیر ۵۱۰۰ تن شکر احتکار شده در کارخانه قند و شکر واقع در استان خراسان شمالی، ۵ هزار تن در قزوین و ۱۱ هزار تن در کرمانشاه توسط بازرسان این دفتر کشف شده است.

مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی ادامه داد: متاسفانه برخی کارخانه‌های قند و شکر در روزهای پایانی سال گرانفروشی داشتند که پیرو آن، یکی از کارخانه‌های قند و شکر در غرب کشور مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان و یکی دیگر از کارخانه‌ها در مرکز کشور حدود ۸۶ میلیارد تومان جریمه شده‌اند.

او اضافه کرد: یکی از کارخانه‌ها بیش از ۲۰ هزار تن شکر احتکار کرده بود که پرونده‌اش را به مراجع ذی‌صلاح ارسال کرده‌ایم.

امراللهی با بیان این که بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد، اعلام کرد: در صورت ادامه احتکار و گرانفروشی محصول شکر، تشدید نظارت و برخوردهای جدی‌تری انجام می‌گیرد.

او افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارت جهاد کشاورزی و انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر، تنظیم بازار شکر به این انجمن واگذار شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در همین حال از کارخانجات قند و شکر خواست نسبت به ثبت‌نام و به روز کردن اطلاعات موجودی و خرید و فروش محصول خود در سامانه جامع انبارها اقدام کنند.

او ادامه داد: با کارخانه‌هایی که اطلاعات موجودی و خرید و فروش محصول خود را در این سامانه ثبت نکنند، طبق ماده (۶) مکرر ۲ برخورد تعزیراتی صورت می‌گیرد.

امراللهی گفت: ما از قبل به کارخانه‌ها نسبت به ضرورت به‌روزرسانی اطلاعات‌شان در سامانه جامع انبار‌ها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز