نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب بیان کرد:

تجارت منهای دیپلماسی

اقتصاد 100- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی معتقد است که در دیپلماسی حوزه تجارت و بازرگانی کم کاری صورت گرفته است.

تجارت منهای دیپلماسی

به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100 از ایرنا٬ «شهریار حیدری» روز پنجشنبه در نشست «بررسی فعالیت های تجاری و اقتصادی در مرز رسمی پرویزخان و منطقه آزاد قصر شیرین» که در اتاق بازرگانی کرمانشاه با حضور جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد، افزود: در بررسی هایی که در اقلیم کردستان عراق انجام شد نشان می دهد حدود ۱۰ هزار شرکت خارجی در شهرهای اربیل و سلیمانیه در حال فعالیت هستند که اگر مسوولان کشورمان در این زمینه غفلت کنند قافیه را به کشورهایی چون ترکیه و عربستان خواهیم باخت.

وی با تاکید بر این که باید تحرک و دقت نظر بیشتری نسبت به آن سوی مرزهای خود داشته باشیم اضافه کرد: هم اینک نقد جدی بر رفتار دیپلماسی بازرگانی ایران در این کشور وجود دارد که باید مورد پیگیری قرار گرفته و اصلاح شود در غیر این صورت ایران به راحتی بازار این کشور را از دست خواهد داد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس گفت: یکی از استان های فعال کشور با داشتن پنج مرز رسمی با کشور عراق، استان کرمانشاه است که دارای ظرفیت های بسیار خوبی در مرزها با این کشور بوده و باید از این ظرفیت در راستای ایجاد درآمد و اشتغال برای استان و کشور بخوبی استفاده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد به وجود برخی بی نظمی های موجود در مرز «پرویزخان» قصرشیرین اظهار کرد: متاسفانه این بی نظمی ها که از گذشته وجود داشته و همچنان نیز تداوم دارد موجب گله مندی مردم و فعالان تجاری و به ویژه پیله وران شده است.

حیدری با بیان اینکه این مرز در گذشته محل ارسال ۵۲ درصد صادرات ایران به عراق بود گفت: متاسفانه هم اکنون این میزان کاهش یافته و نیاز به ساماندهی جدی در این مرز به شدت احساس می شود.

وی همچنین با انتقاد از نحوه فعالیت قرنطینه نباتات این مرز نیز گفت: متاسفانه موازی کاری های انجام شده در این حوزه موجب گلایه شدید صادرکنندگان شده و سرعت صادرات از این مرز را کند کرده است. 

حیدری، با بیان اینکه فعالیت مرزها باید روان و مبادلات بازرگانی در حداقل زمان انجام گیرد افزود: این مشکل نه تنها در این مرز بلکه در سایر مرزهای کشور نیز در قالب سوال از وزیر مربوطه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما