آشنایی با طریقه کار کردن ساعت نبضی

طلا و جواهر اقتصاد 100 : نحوه کار ساعت نبضی ساعت نبضی یکی از انواع ساعت مچی محسوب می‌شود که عملکردی مشابه ساعت مکانیکی دارد و دارای سیم‌ها و چرخ‌دنده‌های پیچیده می‌باشد که منجر به چرخش و حرکت عقربه‌های ساعت خواهند شد.

آشنایی با طریقه کار کردن ساعت نبضی

تفاوت ساعت نبضی با ساعت مکانیکی در این است که آن‌ها به کوک شدن دستی نیازی ندارند و به صورت اتوماتیک کوک می‌شوند. درون ساعت‌های نبضی یک وزنه کوچک قرار گرفته است که با حرکت روزانه کاربر حرکت کرده و سیم را کوک می‌نماید. در این بخش قصد داریم با نحوه کار ساعت نبضی آشنا شویم.

مزیت های ساعت نبضی

با وجود اینکه ساعت‌های نبضی شباهت زیادی به ساعت‌های مکانیکی دارند، اما در باتری و کوک دستی دارای تفاوت‌هایی هستند. ساعت عقربه ای زنانه و مردانه نبضی به صورت اتوماتیک با حرکت روزانه کوک خواهند شد. همچنین حرکت عقربه‌های ساعت نیز روان و یکنواخت است.

نحوه کار ساعت نبضی

همانطور که اشاره شد برای تنظیم ساعت‌های نبضی نیازی به کوک کردن آن‌ها به صورت دستی نخواهد بود. همچنین این ساعت‌ها جزو ساعت‌ اتوماتیک مردانه و زنانه محسوب می‌شوند و هنگامی که نبض مچ دست کاربر پشت صفحه ساعت قرار بگیرد، انرژی لازم جهت ادامه کار موتور ساعت ذخیره خواهد شد. ساعت‌های نبضی نیز دارای تمامی قطعات و اتصالات لازم هستند.

لازم به تاکید است که نیروی لازم برای حرکت عقربه‌ ساعت نبضی و یا اتوماتیک، همان نبض کاربر است و در صورتی که ساعت با نبض شما در تماس نباشد، از حرکت باز می‌ایستد. به همین دلیل چنانچه به صورت شبانه‌روز از ساعت خود استفاده نمی‌کنید، باید ابزاری به نام کوک‌کننده را تهیه نمایید. این ابزار کوچک ساعت نبضی را تکان داده و از عقب افتادن آن جلوگیری خواهد کرد.

دلیل محبوبیت ساعت های نبضی چیست؟

ساعت‌های نبضی از طراحی موتور بی‌نظیری بهره می‌برند. وزنه کوچکی که داخل این ساعت‌ها وجود دارد، با حرکت نوسانی مداوم منجر به کوک نگه داشتن ساعت می‌شود. هنگامی که شما این ساعت را به مچ دست خود می‌بندید، ساعت نبضی به صورت خودکار کوک شده و انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌نماید. همچنین نوسان این وزنه و فشار ایجاد شده بر فنر سبب ذخیره انرژی خواهد شد. البته امکان کوک کردن دستی ساعت‌های اتوماتیک نیز وجود دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما