6 قانون موفقیت در فارکس که بهتر است بدانید! | قانون تریدرهای بزرگ

فارکس بزرگترین بازار مالی غیر متمرکز جهان است که روزانه چندین تریلیون دلار در آن گردش مالی وجود دارد. از آنجا که میلیون‌ها نفر در این بازار قانونی و رسمی فعالیت دارند، قبل از ورود به فارکس باید با قوانین حاکم بر آن به صورت کامل آشنا باشید تا بدانید در چه شرایطی و با چه قوانینی می‌توانید معاملات خود را انجام دهید. ما در این مقاله مهم‌ترین قوانین موفقیت در فارکس را برای شما شرح خواهیم داد. با ما همراه شوید.

 

فارکس چقدر معتبر است؟

فارکس از سال 1971 و زمانی که سنجش ارزش پول براساس طلای جهانی منسوخ گشت، راه‌اندازی شد تا نرخ ارزش ارزها در برابر یکدیگر به دست بیاید. این بازار کاملاً رسمی و معتبر جهانی بوده که به صورت غیر متمرکز فعالیت دارد و روزانه بیش از 7 تریلیون دلار در آن گردش مالی رخ می‌دهد. در این بازار اکثر سرمایه‌گذاران بزرگ جهان از جمله بانک‌های معتبر حضور دارند و همین مسئله نشان‌دهنده میزان اعتبار بازار فارکس است. البته برای حضور در چنین بازار بزرگ و پیچیده‌ای، باید حتماً قوانین حاکم بر آن را بدانید تا بتوانید به طور صحیح معامله کرده و سود کنید.

بروکر قانونی

اولین قانون مربوط به بروکرها است. کارگزاری یا بروکر، شرکت‌هایی هستند که کمک می‌کنند تا شما از طریق آنها به بازار فارکس متصل شوید. (برای آموزش فارکس به این سایت مراجعه کنید). اگر در یک بروکر غیرقانونی که رگوله یا مجوز ندارد فعالیت کنید، عملاً به بازار متصل نیستید. در واقع به این صورت شما فقط دارید به ظاهر روی چارت معامله می‌کنید، اما معاملات شما به بانک‌های جهانی منتقل نمی‌شود و در خود کارگزاری می‌چرخد. اولین نکته در مورد بروکر فارکس، رگوله‌دار بودن بروکر است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از بروکرهای معتبری که مجوزهای رسمی ارائه خدمات فارکس را دارند، مانند آمارکتس استفاده کنید. چون اگر در بروکرهای غیر قانونی ثبت نام و ترید کنید، هیچ مرجع قانونی مشکلات شما را رسیدگی نخواهد کرد.

 

میزان سرمایه گذاری

قانون دومی که باید رعایت کنید مربوط به میزان سرمایه‌گذاری است. شما باید در شروع کمترین سرمایه ممکن را وارد فارکس کنید، پولی که اگر حتی آن را از دست بدهید، باز هم سبب نشود که مشکلی در زندگی شما پیش بیاید. پول‌های بزرگ معامله‌گری را سخت می‌کند، احساسات شما را افزایش می‌دهد و نمی‌گذارد با خیال راحت معامله کنید. یک تریدر بازار فارکس نباید نگران سرمایه‌ای باشد که در بازار دارد، زیرا نگرانی اجازه نمی‌دهد که بتواند به راحتی ترید کند و در صورت ضرر کردن که جزئی از بازار است، بیش از حد احساساتی می‌شود.

پلن و ژورنال معاملاتی

داشتن یک پلن معاملاتی اولین قدم در شروع ترید است. شما باید یک پلن با قوانین و چارچوب‌های مشخص داشته باشید که مو به مو براساس آن رفتار کنید. عموماً همه تریدرها یک پلن و استراتژی دارند، اما اکثر آنها به پلن خود وفادار نیستند و در شرایط هیجانی از آن خارج می‌شوند. پس سعی کنید یک ژورنال داشته باشید و تمامی مشخصات معاملات خود را یادداشت کنید تا در آخر هر هفته بررسی کنید که چرا معاملات شما با شکست روبرو شده است. آیا ضرر کردن در معاملات تقصیر شما بوده یا شرایط بازار و اقتصاد به گونه‌ای غیر عادی بوده است. با بررسی چنین چیزی می‌فهمید که باید روی استراتژی خود تجدید نظر کنید یا خیر.

به فارکس به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید

مشکل بیشتر کسانی که در فارکس هستند، این است که می‌خواهند به فارکس به عنوان یک شغل تمام وقت نگاه کنند. به همین دلیل است که تمایل دارند همیشه از آن سود کنند و همین مسئله باعث شده تا بیش از 90% افرادی که وارد بازار فارکس می‌شوند در کمتر از 5 سال با ضرر خارج شوند. اگر به رفتار بزرگترین تریدرهای جهان توجه کنید، می‌بینید که آنها در بازار فارکس سرمایه‌گذاری می‌کنند، یعنی منابع درآمد مختلفی دارند و بخشی از سرمایه‌گذاری‌شان را نیز روی معاملات بلند مدت فارکس انجام می‌دهند. اما اگر شما به عنوان یک تریدر نوپا بخواهید فارکس را به عنوان شغل خود انتخاب کنید، از آنجا که هیچ عایدی ثابتی برای شما ندارد؛ فشار روانی روی شما افزایش می‌یابد. در نهایت این امر سبب می‌شود که احساسات بر شما حاکم شود و ضررهای متوالی ناشی از استرس کسب درآمد، شما را از بازار خارج کند.

فارکس زمان بر است

فارکس را به عنوان یک حرفه سخت در نظر بگیرید که برای موفق شدن باید حداقل 5 سال زمان در آن بگذارید. برخی فکر می‌کنند که با جستجوی یک استراتژی یا نهایتاً دیدن چند پکیج آموزشی کار تمام است. شاید به جرات بتوان گفت که فارکس در حد رشته‌هایی مانند مهندسی و پزشکی، سخت و نیازمند یادگیری است. همانطور که در عرض چند ماه نمی‌توانید مهندس یا پزشک شوید، در چنین مدت کوتاهی امکان ندارد که کسی بتواند یک تریدر خوب شود. بنابراین همیشه مانند یک دانشجو در برابر بازار باشید، یاد بگیرید و انتظارهای عجیب و رویایی از فارکس نداشته باشید.

بر MQL مسلط شوید

هرچقدر که شما در بازار رشد کنید، به داشتن اندیکاتور، اکسپرت و سیستم‌های معاملاتی اختصاصی خود بیشتر نیاز دارید. بنابراین شاید لازم باشد یک ربات بنویسید. پس نیاز دارید زبان برنامه‌نویسی MQL که مربوط به متاتریدر است را یاد بگیرید تا ابزارهای معاملاتی مورد نیازتان را خودتان بنویسید، تست کنید و در نهایت بهینه‌سازی نمایید. هرچقدر که تریدر بزرگتری شوید و سرمایه شما بیشتر شود، بیشتر نیازمند اکسپرت‌های معاملاتی اختصاصی خود خواهید بود. بنابراین بهتر است از همان ابتدا خودتان را برای ایجاد حداقل نسخه‌های اولیه اکسپرت و اندیکاتورهای مدنظرتان آماده کنید.

نتیجه گیری

در نهایت باید بگوییم که برای موفقیت در فارکس هزاران قانون مختلف وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. فارکس یک بازار پیچیده است که رابطه زیادی با علم، اقتصاد، احساسات و رفتار سرمایه‌گذاران دارد. پس شما باید در چندین جنبه رشد کنید و دائماً در حال ارتقاء خودتان باشید تا در نهایت بتوانید در بازار فارکس بعد از چند سال فعالیت موفقیت نسبی به دست آورید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما